زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۴/۱۴
» تله تایپ » آیا تعطیلی اصناف کرونا را شکست می دهد؟
تاریخ انتشار : 2020/11/09 - 10:18
 کد خبر: 120398
 84 بازدید

آیا تعطیلی اصناف کرونا را شکست می دهد؟

رییس اتاق اصناف گیلان گفت: تعطیلی اصناف به تنهایی موجب نمی‌شود که کرونا را شکست دهیم، بلکه در کنار تعطیلی اصناف باید پارک‌ها و سایر مراکز عمومی که موجب تجمع مردم می‌شوند را نیز تعطیل کرد.

آیا تعطیلی اصناف کرونا را شکست می دهد؟

جلال شکریه  در خصوص محدودیت‌های ساعات کاری مشاغل غیر ضروری در مرکز گیلان گفت: اصناف شهرستان رشت همانند گذشته در مقابله با کرونا ویروس طبق دستورات ستاد مقابله با کرونا همکاری خواهند کرد و انتظار دارند، دولت نیز در ارایه تسهیلات، مالیات، بیمه تامین اجتماعی و … از اصناف حمایت کند.

وی افزود: تعطیل شدن برخی از اصناف از ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذرماه از ساعت ۱۸ به بعد یعنی تعطیل شدن کل کسب و کارشان. باید در نظر گرفت که صاحبان این واحدها هزینه‌های جاری مغازه و منزل را چگونه باید بپردازند.

شکریه خاطرنشان کرد: تعطیلی اصناف به تنهایی موجب نمی‌شود که کرونا را شکست دهیم، بلکه در کنار تعطیلی اصناف باید پارک‌ها و سایر مراکز عمومی که موجب تجمع مردم می‌شوند را نیز تعطیل کرد.

وی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته با تعطیلی اصناف، در رشت مشاهده شد که تعداد دست‌فروشان در بازار به خصوص در پیاده راه فرهنگی رشت زیاد شد و این امر رشته‌های اصناف را در مقابله با کرونا پنبه کرد.

رییس اصناف گیلان با تاکید بر ضرورت دوطرفه شدن اتوبان اصناف و دولت در مقابله با کرونا گفت: مشکلات بازایان در نظر گرفته شود تا اشتغال موجود در این حوزه نیز حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد است که این امر روز به روز به مشکلات ما دامن می‌زند و برای مقابله با این امر فقط فشار آوردن به اصناف مشکل چندانی را حل نمی‌کند و همه باید عزم جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه