- 6 نکته درباره آخرین مناظره : از 60 درصد قلابی جلیلی تا 60 درصد واقعی پزشکیان
- بحران آب شدت گرفت ؛ تبخیر آب در ایران سهبرابر میانگین جهانی
- پزشکیان: عهد همه ما؛ خلق فرصتی دیگر برای ایران است
- ایران ۱۱ مقام آمریکایی را تحریم کرد/ بیانیه وزارت خارجه
- با این ۱۰ راهکار هوش هیجانی تان را بالا ببرید
- جلیلی: انتخاب با مردم است؛ بازگشت به ۸ سال تعطیلی کشور یا امتداد شهید رئیسی
- برگزاری آیین امضای تفاهمنامه همکاری چند جانبه در حوزه ماشینها و صنایع تبدیلی غذایی کشاورزی در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
- توئیت جدید مصطفی پورمحمدی درباره انتخابات ریاست جمهوری
- آمار عجیب مزاحمت تلفنی برای اورژانس!
- به این افراد هرگز نباید فرصت دوباره بدهید
- بهترین شغلهای ۱۰ سال آینده ایران
- رأی پزشکیان و جلیلی چند درصد واجدان شرایط است؟
- هشدار سازمان ثبت احوال درباره مدارک هویتی
- دریافت پول برای ثبت نام در مدارس دولتی؛ ممنوعیتی که روال است
- رمزارز دیجیتالی که ۸۰۰ درصد رشد ثبت کرد
» اجتماعی
» دستورالعمل برگزاری امتحانات پایانی پایه نهم مدارس شبانهروزی
تاریخ انتشار : 2020/05/26 - 14:32
دستورالعمل برگزاری امتحانات پایانی پایه نهم مدارس شبانهروزی
وزارت آموزشوپرورش دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات خردادماه پایه نهم مدارس شبانهروزی را جهت اجرا به ادارات کل آموزشوپرورش استانها ابلاغ کرد.
پیرو ابلاغ دستورالعمل بازگشایی مدارس با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی از ۲۷ اردیبهشتماه و باهدف رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانشآموزانی که به هر دلیلی موفق به دریافت آموزشهای درسی غیرحضوری نشدهاند، از سوی وزارت آموزشوپرورش دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات خردادماه پایه نهم مدارس شبانهروزی را جهت اجرا به ادارات کل آموزشوپرورش استانها ابلاغ شد.
بر این اساس، در موارد خاص و بهصورت موردی فقط در خصوص دانش آموزان پایه نهم مدارس شبانهروزی که امکان حضور در ارزشیابی پایانی خردادماه برای آنها وجود نداشته باشد؛ مدیر مدرسه پس از تائید شورای مدرسه، تنظیم صورتجلسه مربوط و با هماهنگی اداره آموزشوپرورش منطقه میتواند ارزشیابی پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) در پایههای نهم دوره اول متوسطه را به شیوه غیرحضوری برگزار کند.
در این دستورالعمل آمده است؛ در صورت برگزاری آزمون به شیوه غیرحضوری، مسئولیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان به عهده معلمان و مدیران مدارس خواهد بود. معلمان میتوانند برای اطمینان از تحقق اهداف دروس، بر اساس مستندات و شواهد جمعآوریشده از مشارکت دانشآموز در فعالیتهای آموزشی و تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، آموزشهای مجازی، نتایج ارزشیابی حضوری، ارزشیابی غیرحضوری آفلاین و آنلاین، ابتکارات و خلاقیتها در موقعیتهای یادگیری، پژوهشهای دانشآموزی مرتبط با دروس، خلاصهنویسی، نتایج ارزشیابیهای تکوینی (مستمر) نوبت اول و دوم و پایانی (تراکمی) نوبت اول و سایر شیوههای ارزشیابی، نمره دانشآموز را تعیین و به مدیر مدرسه ارائه نمایند و این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی (مستمر) و پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) ثبت و اعلام نتیجه خواهد شد.
شایانذکر است، با توجه به اینکه واحد سازمانی داوطلبان آزاد و ارزشیابی جامع در پایه نهم، لذا تصمیمگیری در ارتباط با طراحی سؤالات و تعیین محل برگزاری امتحانات این دسته از افراد به اداره کل آموزشوپرورش استان واگذار میشود.
برچسب ها : امتحانات , دستور العمل , شبانه روزی , پایه نهم
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر