زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۷
» اجتماعی » کدامیک از بازماندگان از تحصیل مشمول آموزش از راه دور می‌شوند؟
تاریخ انتشار : 2019/02/03 - 15:12
 کد خبر: 39203
 199 بازدید

کدامیک از بازماندگان از تحصیل مشمول آموزش از راه دور می‌شوند؟

از دستاوردهای وزارت آموزش‌وپرورش در چهل‌سالگی انقلاب، در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی؛ تأسیس ۱۶۱۵ مدرسه آموزش از راه دور به منظور پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

کدامیک از بازماندگان از تحصیل مشمول آموزش از راه دور می‌شوند؟

آموزش‌های حضوری، غیر حضوری و نیمه حضوری که بر اساس برنامه‌های مصوب وزارت آموزش‌وپرورش برای آموزش تمام یا بخشی از موضوعات درسی دوره اول و دوم متوسطه با تأکید بر فراگیری دروس از طریق دیداری یا شنیداری و کاهش ساعات حضوری در کلاس‌های درسی بر حسب موضوع دروس انجام می‌پذیرد.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، آموزش از راه دور با تلفیق انواع آموزش‌های «حضوری»، «نیمه حضوری» و «غیرحضوری» متناسب با شرایط فراگیران می‌تواند موقعیتی را فراهم می‌آورد تا افراد بتوانند با استفاده از روش‌های نوین آموزشی به تحصیل خود ادامه دهند.

مخاطبین مدارس آموزش از راه دور

۱- لازم‌التعلیم: افرادی که در سن تحصیل هستند ولی بنا به دلایل مختلف ازجمله: (دسترسی نداشتن به واحد آموزشی، دوری راه یا نبود رشته تحصیلی در محل سکونت دانش آموزان، معلولیت جسمی، بیماری خاص و یا صعب‌العلاج، تأهل (دختران) از تحصیل بازمانده‌اند.

۲- بزرگ‌سال: افرادی که در سن تحصیل نیستند و بنا به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند و نمی‌توانند به صورت کاملاً حضوری ادامه تحصیل دهند.

دستاوردهای آموزش از راه دور

۱- تأسیس ۱۶۱۵ مدرسه آموزش از راه دور از سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳ تاکنون در داخل و خارج از کشور به منظور پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در راستای تحقق عدالت آموزشی.

۲- جذب دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور به منظور حفظ فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی.

۳- تولید بیش از ۱۲۶ عنوان کتاب‌های درسی خودآموز متناسب با رویکرد آموزش از راه دور از سال تحصیلی ۸۶-۱۳۸۵ تا ۹۰-۱۳۸۹.

۴- تهیه بیش از ۲۱۷ عنوان محتواهای آموزشی(vcd،‌cd، نرم افزارهای آموزشی تعاملی و غیرتعاملی و چند رسانه‌ای) متناسب با رویکرد آموزش از راه دور

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ
ارسال دیدگاه