زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اقتصاد کلان » رئیس سازمان بورس:توقف عرضه خودرو در بورس تبعات عجیبی دارد
تاریخ انتشار : 2023/01/31 - 13:59
 کد خبر: 156775
 67 بازدید

رئیس سازمان بورس:توقف عرضه خودرو در بورس تبعات عجیبی دارد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه این سازمان از ادامه عرضه خودرو در بورس کاملا دفاع می‌کند، گفت: توقف عرضه خودرو در بورس کالا تبعات عجیبی درپی‌خواهد داشت.

رئیس سازمان بورس:توقف عرضه خودرو در بورس تبعات عجیبی دارد

به گزارش ایسنا، مجید عشقی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت است، اظهار کرد: برخی تمایل دارند تجربه‌های دیگران را بارها تجربه کنند. اگر درمورد فولاد و پتروشیمی هم کوتاه می آمدیم زیان انباشته‌ای که در خودروسازها وجود دارد در آنجا هم اتفاق می‌افتاد.

او ادامه داد: صنعت خودرو چندین سال است که توسط شورای رقابت و سازمان حمایت گروگان گرفته شده است. سازمان بورس هم درابتدا با عرضه خودرو در بورس مخالف بود اما با توجه به ساختار این صنعت به این نتیجه رسیدیم که این صنعت راه نجاتی جز این ندارد.

رئیس سازمان بورس با اشاره به معاملات خودرو در بورس کالا عنوان کرد: ممکن است در ابتدا خودروها بالاتر از قیمت بازار معامله شود، اما بعد از مدتی به تعادل می‌رسد.

عشقی ادامه داد: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان توسط مجموع خودروسازها توزیع می‌شود که ۱۰۰ هزار میلیارد آن مانند یک یارانه کور در یک قرعه‌کشی توزیع و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن پشت پرده توزیع می‌شود.

او با تاکید بر اینکه سازمان بورس عرضه خودرو در بورس را با جدیت پیگیری و از آن دفاع می‌کند، عنوان کرد: اگر عرضه ادامه پیدا نکند امیدی به زنده‌شدن این صنعت وجود ندارد. سهامدارانی که ابتدای سال خودرو خریدند تاکنون سود زیادی کردند اما سهام‌دارانی که سهام خودروسازها را خریدند باید متحمل ریسک شوند. توقف عرضه خودرو در بورس تبعات عجیبی خواهد داشت.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , بورس , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه