زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اجتماعی » انجام بيش از دو هزار سفر ترکیبی دوچرخه و مترو در هفت ماه گذشته
تاریخ انتشار : 2020/11/09 - 17:40
 کد خبر: 120574
 242 بازدید

انجام بيش از دو هزار سفر ترکیبی دوچرخه و مترو در هفت ماه گذشته

مديرعامل شرکت بهره برداری متروي تهران و حومه گفت: ۲هزار رو صد نفر دوچرخه سوار تهرانی از ابتداي سال ۹۹ تاپايان مهرماه سال جاری با مترو تردد کرده‌اند.

انجام بيش از دو هزار سفر ترکیبی دوچرخه و مترو در هفت ماه گذشته

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شرکت بهره برداری متروي تهران و حومه؛ فرنوش نوبخت گفت: بيشترين آمار ترکیبی استفاده از دوچرخه و مترو درخردادماه امسال با حضور ۷۰۰ نفر به ثبت رسيده است.
وي با اشاره به اينكه در شرايط كرونا با كاهش چشمگير مسافران مترو رو برو شدیم تصريح كرد: آمار تعداد مسافراني كه سفر تركيبي مترو و دروچرخه را انتخاب كرده اند نيز نسبت به سال گذشته كاهش داشته است.
نوبخت افزود: امسال بيشترين آمار استفاده سفر تركيبي مترو و دوچرخه به ترتيب خردادبا حضور۷۰۰، تير ماه ۵۶۲ و مهر ماه ۲۹۵ دو چرخه سوار بوده است. وي با اشاره به اينكه در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ چهار هزار و ۲۹۸ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند گفت: در سه ماه ابتدايي سال ۹۹ هشتصد و هفتاد و سه نفر از سفر تركيبي مترو و دوچرخه استفاده كردند نوبخت افزود: در سه ماهه دوم سال ۹۸ نيز ۷ هزار و ۳۷۰ دوچرخه سوار از مترو استفاده كردند و امسال نيز به نهصد و سي دو نفر رسيد. و كمترين آمار سفر با دوچرخه به ترتيب در فروردین ۵۳ نفر ، شهريورماه ۱۵۳ و مرداد ۲۱۷ نفر به ثبت رسيده است.

وی با اشاره به اینکه خط پنج متروی تهران دسترسی راحت تر به بوستان چیتگر را مهیا کرده گفت: بیشترین آمار سفر با دوچرخه در خط پنج متروی تهران و حومه به ثبت رسیده است و بعد از آن به ترتیب خط سه متروی تهران به دلیل دسترسی به بوستان ولایت و خط دو به دلیل داشتن تقاطع با خط پنج بیشترین آمار سفر با دوچرخه را طی هفت ماه گذشته داشتند.

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در پايان گفت: امکان استفاده از دوچرخه‌های معمولی تنها در ایام تعطیلات رسمی و ۱۳ روز اول فروردین مجاز بوده، اما براساس تمهیدات اتخاذه شده از ابتدای مرداد ۹۸ امکان سفر ترکیبی دوچرخه‌های معمولی با مترو در تمام روزهای هفته از ساعت ۲۰ تا پايان بهره برداري و از ابتدای دی ماه98 سال در روزهای معمولی (شنبه تا پنجشنبه) از ساعت ۵:۳۰ تا ۶:۱۵ بلامانع است.

همچنين مسافرانی که از دوچرخه های تاشو با ابعاد30×60×90 استفاده می‌کنند در تمام روزهای هفته به غیر از ساعت ۶:۳۰ تا ۹:۳۰ دقیقه و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ که پیک مسافری محسوب می شود، می‌توانند وارد شبکه مترو شوند.

بیشتعر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ
ارسال دیدگاه