زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۶
» بین الملل » رهبر هنگ‌کنگ برای احیای اقتصادی راهی چین می‌شود
تاریخ انتشار : 2020/10/27 - 9:59
 کد خبر: 118068
 92 بازدید

رهبر هنگ‌کنگ برای احیای اقتصادی راهی چین می‌شود

رهبر هنگ‌کنگ هفته آینده برای یک سفر سه روزه به پکن می‌رود تا درباره برنامه‌ها برای احیای اقتصاد این مرکز تجاری جهان که به خاطر پاندمی ویروس کرونا و اعتراضات ضد دولتی متزلزل و ضعیف شده، مذاکره کند.

رهبر هنگ‌کنگ برای احیای اقتصادی راهی چین می‌شود

به نقل از خبرگزاری رویترز، کری لام، رهبر هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) در جریان یک کنفرانس خبری هفتگی گفت، سه نوامبر (۱۳ آبان‌ ماه) هنگ‌کنگ را به مقصد شهر “شنژن” ترک می‌کند؛ جایی که وی باید پیش از سفر به پکن تست کرونا بدهد.

لام افزود: این بار سفر من به پکن تنها مربوط به شرایط و اوضاع اقتصادی است که بدون شک موضوع بسیار جدی و مهمی در هنگ‌کنگ محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: ما به ویژه در سایه مسیر کلی که هنگ‌کنگ باید برای الحاق هر چه بهتر به سرزمین چین به ویژه در منطقه “خلیج بزرگ” طی کند، به برنامه‌های حمایتی بیشتر از سوی پکن نیازمند هستیم.

کری لام که تحت حمایت پکن قرار دارد سخنرانی سیاسی سالانه خود در اوایل ماه جاری میلادی را به تعویق انداخته تا ابتدا به پکن سفر کند و درباره اینکه چطور دولت مرکزی چین از احیای اقتصادی هنگ‌کنگ حمایت خواهد کرد، مذاکره کند.

وی گفت: من همچنان قصد دارم اواخر نوامبر سخنرانی سیاسی سالانه خود را ایراد کنم.

کری لام بارها بر اهمیت منطقه “خلیج بزرگ” که شامل هنگ‌کنگ، ماکائو و ۹ شهر در استان گوانگدونگ چین است به عنوان یک رکن کلیدی برای تامین مزایای اقتصادی برای هنگ‌کنگ تاکید کرده است.

اقتصاد هنگ‌کنگ از دو موضوع اعتراضات ضد دولتی که این دولت‌شهر را سال گذشته به بزرگ‌ترین بحران خود در دهه‌های اخیر کشاند و همچنین تاثیرات پاندمی کرونا شدیدا لطمه دیده است.

به دنبال اعتراضات ضد دولتی در هنگ‌کنگ، پکن در ژوئیه سال جاری میلادی یک قانون امنیت ملی جدید بر این دولت‌شهر اعمال کرد که آنچه را که مقامات به عنوان جدایی‌طلبی، اغتشاش و تبانی با نیروهای خارجی توصیف می‌کنند با حکم حبس در زندان مجازات کند.

این در حالی است که دولت‌های غربی و گروه‌های بین المللی حقوق بشر نگرانند که این قانون آزادی‌ها در هنگ‌کنگ را سرکوب کند. اما مقامات در پکن و هنگ‌کنگ اعلام کرده‌اند که این قانون برای ایجاد ثبات در این دولت‌شهر لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه