زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۶
» اقتصادی » عرضه سنگین در بورس ادامه دارد
تاریخ انتشار : 2020/10/20 - 15:45
 کد خبر: 116970
 111 بازدید

عرضه سنگین در بورس ادامه دارد

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل در پی عرضه‌های سنگین در کلیت بازار سهام ۳ درصد ریزش داشت و به یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد رسید.

عرضه سنگین در بورس ادامه دارد

شاخص کل امروز بعد از ریزش 3 درصدی به یک میلیون و 419 هزار واحد رسید و با وجود حمایت‌هایی که حقوقی‌ها در برخی نمادها انجام دادند اما فشار عرضه مانع بازگشت شاخص کل بازار سهام شد.

شاخص هم‌وزن نیز حدود 1.5 درصد ریزش کرد و این موضوع نشان دهنده کلیت منفی و در صف فروش بازار سهام بود.
در جریان معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادها از جمله نمادهای شاخص‌ساز مانند گروه‌های خودرویی، فلزات اساسی، پالایشی و پتروشیمی روندی منفی داشتند و گرفتار صف فروش بودند.
ریزش شاخص کل بازار سهام به دلیل جو هیجانی ایجاد شده، روند نزولی قیمت ارز و شانس بیشتر پیروزی بایدن در انتخبات آمریکا پیش‌بینی می‌شود اما روند بازار سهام تا انتخابات آمریکا نوسانی خواهد بود.
در جریان معاملات امروز بازار سهام سهم‌های مانند شپنا، وبملت حمایت در بازار سهام حمایت شدند اما عرضه در این نمادها به شدت زیاد بود و حمایت‌ها کارساز نبودند.
در این میان نمادهای بانکی وضعیت بهتری نسبت به دیگر نمادهای داشتند.

به نظر می‌رسد تمایلات بازار سهام به شدت منفی است و به نظر می‌رسد حتی اخبار خوب نیز نمی‌تواند روند بازار سهام را دوباره به روند صعودی بازگرداند و همچنین امروز روند دلار به شدت نزولی بود و این موضوع تاثیر منفی بر بازار سهام خواهد داشت.
همچنین امروز معاملات خرد سهام عدالت نیز متوقف شد و از طرفی نیز وزیر اقتصاد از تامین بودجه 33 هزار میلیارد تومانی از بازار سهام خبر داد.

برخی از کارشناسان نیز معتقدند ریزش شاخص کل بازار سهام دستوری است و دولت قصد تامین بودجه از بازار سهام را دارد.

بیشتر بخوانید:

 


برچسب ها :
دسته بندی : اقتصادی , بورس , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه