به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز بررسی اساسنامه شرکت تاکسیرانی شهر تهران را روی میز بررسی قرار دادند و در ابتدا ناصر امانی به قرائت بندهای اصلاحی در مورد نحوه نظارت و مدیریت تاکسی ها پرداخت و تشکری هاشمی نیز با بیان اینکه پایتخت ۷۸ هزار تاکسی دارد و یکی از مشکلات اصلی ما این است که ابزاری برای نظارت برای این تعداد تاکسی نداریم، گفت: بنابراین گفته ایم که نظارت بر تاکسیرانان تهران توسط شرکتهای تاکسیرانی انجام شود تا انضباط به وجود بیاید.
وی افزود: این تصمیم رافع سایر مسئولیتها نیست و در ماده چهارم به طور کامل به این موضوع پرداخته شده که صدور، تمدید و ابطال مجوز شرکتها توسط سازمان تاکسیرانی انجام می شود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی به تنهایی نمیتواند با تکتک تاکسیرانان ارتباط داشته باشد، گفت: این ارتباط در ادوار مختلف سامان نداشته و برای ساماندهی شرایط، در اساسنامه پیش بینی شده که نظارت و مدیریت و ساماندهی از طریق شرکت ها باشد تا سازمان مجدداً تشکیلات و سازوکارهایی برای مدیریت این تعداد تاکسی در شهر ایجاد نکند. باید در اساسنامه مسیر را مشخص کنیم؛ چراکه اگر غیر از این باشد هرکسی جداگانه تصمیم خواهد گرفت.
در ادامه مهدی وحدتکار مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز اظهار کرد: برای اصالت سازمان پیشنهاد ما این است که شبکه باقی بماند و باید مدیریت ناوگان سازمان تاکسیرانی از طریق شرکت ها و مؤسسات باشد. اینکه یک سازمان تاکسیرانی و ۷۸ هزار دستگاه تاکسی داریم و مدیرعامل سازمان نمی توانسته این تعداد تاکسی را مدیریت کند، به این دلیل بود که ساختارها فراهم نبود؛ اما حالا یک پلتفرم، صدها هزار تاکسی را مدیریت می کنند. اگر ما هوش مصنوعی و تکنولوژی های مختلف را نداشتیم، توان مدیریت این تعداد تاکسی وجود نداشت. امروز این ظرفیتها در کشور موجود است چه بسا اینکه حالا هم شرکت های مسافربری اینترنتی دهها هزار تاکسی را مدیریت میکنند.
به گزارش ایسنا، به دلیل کمبود وقت ادامه بررسی اساسنامه سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهر تهران به جلسه آینده شورا موکول شد.