- نوزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی آغاز به کار کرد
- رشد ۴۰ درصدی مراجعه اتوبوسهای شرکت واحد به مراکز معاینه فنی تهران
- تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای آخرین بازی لیگ برتر فوتبال
- ساماندهی ترافیکی محوطه حرم مطهر امام خمینی(ره)/ایمن سازی و تسهیل دسترسی و مسیرهای منتهی به حرم
- برخورد با اجراکنندگان نمای شیشهای وکامپوزیت در ساختمانهای پایتخت
- بهرهبرداری از جاده روستای دانگه و امامزاده سه برادران درمنطقه۱۹/بهسازی خیابان خلازیر در فازدوم
- فرصت ۳ ماهه به پاساژ کوه نور برای اخذ تأییدیههای ایمنی
- پایان چندین دهه خامفروشی در دولت شهید رئیسی
- صعود تورم منطقه یورو
- کاهش ۱۷ واحد درصدی تورم تولیدکننده/ کاهش شاخص رشد پول به ۱۵.۷ درصد
- راهاندازی سامانه ارز خدماتی تا یک ماه دیگر/ تالار معاملات سلف و آتی در راه است
- کاهش نرخ بهره بین بانکی
- همسانسازی حقوق بازنشستگان در حال اجراست/ معوقات پرداخت میشود
- قالیباف: نسل جدید فلسطین رؤیای پریشان رژیم صهیونیستی را بر هم زد
- ضرورت مهار تورم با رشد و جهش تولید در اقتصاد ایران
» بانک و بیمه
» هوشمندسازی یک استراتژی راهبردی برای نظام بانکی است
تاریخ انتشار : 2023/11/25 - 13:02
قائممقام مدیرعامل بانک سپه در همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت:
هوشمندسازی یک استراتژی راهبردی برای نظام بانکی است
قائممقام مدیرعامل بانک سپه هوشمندسازی را یک استراتژی راهبردی برای نظام بانکی برشمرد و بر لزوم تغییر دیدگاه شبکه بانکی در این خصوص تأکید کرد.
به گزارش نقش اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بانک سپه، دکتر سیدمهدی حسینی قائممقام مدیرعامل بانک سپه در نشست تخصصی «از بانکداری دیجیتال تا بانکداری هوشمند» همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، بر ضرورت تغییر دیدگاه و پارادایم بانکها نسبت به استراتژی راهبردی هوشمندسازی نظام بانکی تاکید کرد.
دکتر حسینی اظهار داشت: حکمرانی و نظارت هوشمند از مسائل مهم هوشمندسازی است و نظام بانکی علیرغم پیشرفتهای خود در حوزه هوشمندسازی باید بیش از پیش به سمت حکمرانی و نظارت هوشمند حرکت کند.
قائممقام مدیرعامل بانک سپه با اشاره به راهبردهای بانکداری هوشمند و پیشنیازهای آن، گفت: در بانک سپه سعی میشود به سمت بانکداری دیجیتال و بانکداری هوشمند حرکت شود.
عضو هیئت مدیره بانک سپه افزود: در پذیرش هوشمندی سه تعبیر وجود دارد؛ تغییر نگاه، تغییر پارادایم و تغییر الزامات؛ از منظر تغییر نگاه، بانکها باید بپذیرند که هوشمندی تغییر نگاه نیست، بلکه تغییر راهبرد استراتژیک است. بانکها باید بپذیرند که در آینده نزدیک هوش مصنوعی بهمثابه دستیار بانکی برای مشتریان، بانکها و کسبوکارها عمل خواهد کرد.
وی با اشاره به استعداد دیجیتالی خاطرنشان کرد: هیچ نوآوری هوشمندی اتفاق نخواهد افتاد، مگر اینکه به استعداد دیجیتالی بها داده شود. بدون استعداد دیجیتالی، نوآوری دیجیتالی رخ نخواهد داد، بلکه باید به سمت سرمایهگذاری هوشمند حرکت کنیم. نمیشود وارد دنیای جدیدی شد اما ریسکهای آن را هم هوشمند مدیریت نکرد.
دکترحسینی ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از ابزارهای هوشمند،تصریح کرد: در حوزه فناوریهای دیجیتالی نقش سیستمهای هوشمند پیشنهاددهنده بسیار حائز اهمیت است. این سیستمها بر پایه بانکداری متمرکز فعالیت میکنند و میتوان بر مبنای آن پلتفرم داده محور ایجاد کرد.
قائممقام مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اهمیت بازاریابی دیجیتال در بانکداری هوشمند، اظهار داشت: در بازاریابی دیجیتال باید ریسک هوشمند را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به اینکه بعد تکنولوژی و فناوریهای دیجیتال از دیگر ابعاد مهم این حوزه است، خاطرنشان کرد: در گذار به بانکداری هوشمند باید مفهوم دستیاران مجازی شناخته و درک شود، زیرا در آینده نزدیک این دستیاران به کمک بانکداری هوشمند خواهند آمد.
دکتر حسینی بر ضرورت توجه به قابلیتهای هوشمند مانند خودتشخیصی، خودساماندهی و نظارت تأکید کرد و گفت: بدون این قابلیتها امکان حرکت به سمت بانکداری هوشمند را نداریم.
دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، با محوریت بانکداری دیجیتال و بانکداری هوشمند؛ بنمایهها، چالشها و توصیهها با حضور مدیران ارشد بانکها و موسسات مالی، کارشناسان و صاحبنظران این حوزه طی روزهای 29 و 30 آبانماه در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد.
برچسب ها : بانک سپه , بانکداری هوشمند , مدیرعامل بانک سپه , نظام بانکی , هوشمند سازی
دسته بندی : بانک و بیمه , تله تایپ , خبر داغ
آخرین اخبار
ارسال دیدگاه
آخرین خبرمطالب بیشتر