صف های طولانی ایرانی ها در مرز ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا
صف های طولانی ایرانی ها در مرز ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا
 شنبه - 10 جولای 2021 |   بدون نظر 

در هفته های اخیر بارها تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از ایرانیانی که برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان می روند خبرساز شده اند. ایرانیان که از وعده های سر خرمن مسئولان خسته شده اند و امیدی به تزریق واکسن ندارند، این روزها به ارمنستان سفر می کنند تا واکسن کرونا را مجانی تزریق کنند. اگر چه دولت ارمنستان هزینه ای بابت تزریق واکسن کرونا از گردشگران این کشور دریافت نمی کند اما سفر به این کشور برای تزریق واکسن کرونا بسیار پرهزینه شده است. در حالی که قیمت بهترین و گران ترین واکسن های کرونا حتی با نرخ ارز آزاد نیز از یک میلیون تومان فراتر نمی رود، بسیاری میلیون ها تومان برای سفر به ارمنستان هزینه می کنند تا شاید هر چه زودتر از کابوس کرونا خلاص شوند.

البته با توجه به اینکه هزینه خروج از کشور نیز برای بار اول ۴۰۰ هزار تومان و برای بار دوم ۶۰۰ هزار تومان است، سفر ایرانی ها به ارمنستان برای تزریق واکسن ظاهراً به منبع درآمد خوبی برای دولت تبدیل شده است. در این میان ویدیوهایی از ازدحام مسافران ایرانی در مرز نوردوز دیده می شود که نشان می دهد ایرانی ها دسته دسته صف می بندند و در انتظارند تا خود را به آنسوی مرز برسانند. ناامیدی از تزریق واکسن کرونا در داخل باعث شده ه مردم به هر شکیلی خود را به ارمنستان برسانند و بسیاری بعد از تزریق دز اول واکسن بلافاصله باز می گردند. این موضوع باعث افزایش قیمت بلیط هواپیما و اتوبوس به مقصد ارمنستان شده و سودجوها نیز مانند همیشه وارد شده اند. حتی گفته می شود که امکان خرید واکسن و منتقل کردن به ایران نیز وجود دارد.

به نقل از تجارت نیوز، یک راننده تاکسی در مرز نوردوز در این باره گفته است: «هزینه رفت تا لب مرز ارمنستان یک و نیم میلیون تومان است. رفت و برگشت با هم دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. نیازی به اقامت و ورود به شهرهای ارمنستان هم ندارید. همان لب مرز می‌توانید واکسن بزنید و برگردیم». به گفته برخی از این افراد، لب مرز ایران و ارمنستان درمانگاه ها و آمبولانس هایی وجود دارند که تنها با رویت پاسپورت، به شما واکسن تزریق کرده و می توانید بلافاصله پس از تزریق واکسن برگردید و با ورود به خاک ارمنستان هزینه بیشتری متحمل نشوید. تقاضا برای رفتن به ارمنستان چنان زیاد شده که بلیت ها تا هفته ها پیش فروش شده و به همین خاطر برخی به استفاده از اتوبوس ها و تاکسی های دربست روی آورده اند. در حالی که مقامات وزارت بهداشت بارها از شروع تزریق واکسن در ابعاد گسترده خبر داده اند، همچنان خبری از تزریق گسترده واکسن نبوده و بسیاری از سالمندانی که بیش از یک ماه پیش دز اول را تزریق کرده اند همچنان به دلیل نبود واکسن، در انتظار دریافت دز دوم آن هستند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت دیروز اعلام کرده است که از امروز تزریق روزانه ۴۰۰,۰۰۰ دز واکسن کرونا آغاز می شود: «با وجود اینکه در بحث خرید واکسن کرونا دوستان و دشمنان کم‌کاری کردند، از فردا با تزریق روزانه ۴۰۰ هزار دوز واکسن با قدرت تمام واکسیناسیون کرونا شروع می شود. :به اندازه کافی در هفته آینده واکسن وارد خواهد شد و تزریق را به روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دوز خواهیم رساند. تاخیری که در تزریق واکسن به وجود آمده به دلیل بد عهدی تامین کننده های واکسن است و در هفته های آینده گروه های بالای ۶۰ سال که بیمارس صعب العلاج و خاص واکسینه خواهند شد». باید دید که این وعده وزیر بهداشت نیز به سرنوشت دیگر وعده های او و دیگر مسئولان دچار خواهد شد یا این بار اتفاقی واقعی در زمینه تزریق واکسن به مردم درمانده رخ خواهد داد.


ارسال دیدگاه

فیلم های مشابه
فیلم مذهبی
22 سپتامبر 2018 17527 بازدید
آخرین فیلم ها
21 نوامبر 2022 9743 بازدید
10 جولای 2021 25336 بازدید