زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۶
» اقتصادی » کشوری که الاغ وارد می‌کند!
تاریخ انتشار : 2019/02/03 - 12:51
 کد خبر: 39107
 215 بازدید

کشوری که الاغ وارد می‌کند!

چین که با کمبود الاغ مواجه است قصد دارد میلیون ها دلار برای پرورش الاغ در پاکستان سرمایه گذاری کند.

کشوری که الاغ وارد می‌کند!

به نقل از راشاتودی، پاکستان با دارا بودن سومین جمعیت بزرگ الاغ در جهان، بیش از 5 میلیون رأس، قصد دارد سالانه میلیون ها دلار ارز خارجی بدست آورد.
سازمان دام و طیور استان خیبر پختونخواه پاکستان اعلام کرد با هماهنگی چین مزارع پرورش الاغ ایجاد خواهد کرد. این مزارع اولین در نوع خود در کشور هستند .
مقامات استان خیبرپختونخواه گفتند قراردادهایی با دولت چین و شرکت های ثبت شده امضا خواهد شد .
این مقامات اظهار داشتند که کشورهای خارجی مثل چین برای سرمایه گذاری صدها میلیونی در مزارع الاغ پاکستان اظهار تمایل کرده‌اند . «شرکت های چینی علاقه مند به مزارع الاغ هستند. شرکت های خارجی آماده اند 3 میلیارد دلار در این مزارع سرمایه‌گذاری کنند» .
انتظار می‌رود این استان در سه سال اول 80 هزار الاغ صادر کند .
سازمان دام و طیور اعلام کرد:« بیش از 70 هزار خانواده در این استان برای منبع درامدشان نیاز به الاغ دارند. بنابراین پس از پایان بررسی های دقیق در این مورد، به منظور مواجه نشدن با قحطی این حیوان در استان، تصمیم گرفتیم قراردادها را امضا کنیم ».
طبق اطلاعات به دست آمده فقط در لاهور ،مرکز استان پنجاب، بیش از 41 هزار راس الاغ وجود دارد. دولت محلی این استان حتی یک بیمارستان برای الاغها ساخته که درمان این حیوانات در آن رایگان است .
طبق گفته پرورش‌دهندگان الاغ، قیمت این حیوانات بین 35 هزار روپیه (491 دلار) تا 55 هزار روپیه (772 دلار) است. چین که با کمبود الاغ مواجه است، قیمت بالایی برای این حیوان می پردازد .
چینی ها بیشتر از پوست این حیوان برای ساخت داروهای سنتی استفاده می‌کنند. معروفترین نوع ژلاتین الاغ، اجیائو، در استان شاندونگ در شرق چین تولید می شود .


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , خبر داغ
ارسال دیدگاه