زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » آمار خطاهای پزشکی رو به افزایش است
تاریخ انتشار : 2019/02/03 - 12:30
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 39092
 194 بازدید

رئیس کل دادگستری لرستان:

آمار خطاهای پزشکی رو به افزایش است

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت که آمار خطاهای پزشکی رو به افزایش است.

آمار خطاهای پزشکی رو به افزایش است

جعفر بدری در جلسه شورای اداری بیرانشهر اظهار کرد: گزارش‌های زیادی در ارتباط با غیراستاندارد بودن فعالیت بعضی مراکز درمانی دولتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در چند سال اخیر به دلیل سو تدبیر در اجرای طرح سلامت بین مراکز درمانی برای کسب درآمد بیشتر رقابت ناسالمی شکل گرفته است و به دلیل استفاده از کادر درمانی غیرمجرب و تشخیص غیردقیق و درمان نادرست یا ناقص بیماری و یا عدم مراقبت از بیمار بعد از عمل، آسیب‌های جدی به بیماران وارد شده و گاهی منتهی به فوت بیمار شده و آمار خطاهای پزشکی رو به افزایش است.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: ایران در سال‌های گذشته در زمینه بهداشت و درمان موفقیت‌های چشمگیری داشته و می‌تواند به قطب درمانی جهان تبدیل شود ولی بر اثر سیاست‌های نادرست، بعضی مراکز درمانی دولتی و خصوصی به واسطه کثرت مراجعات و اشتباه در عملکرد کادر درمانی صدمات غیرقابل جبرانی به برخی بیماران وارد کرده‌اند و ادامه این وضع می‌تواند اعتماد مردم را به معالجات پزشکی از بین ببرد.

بدری تاکید کرد: با اجرای طرح سلامت انتظار می‌رفت با بودجه کلانی که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته کیفیت درمان و خدمات پزشکی نیز ارتقا داده شود اما باکمال تأسف در برخی مراکز نه تنها به درمان درست و جدی بیماران توجه نمی‌شود بلکه به تجارت و کسب سود به قیمت جان انسان‌ها رقابت می‌کنند.

وی بیان کرد: مشکل اساسی کجاست؟ چرا با وجود تلاش‌های صورت گرفته و اختصاص بودجه کلان هنوز وضعیت درمان و فضای درمانگاه‌ها و کلینیک‌های استان مناسب و قابل اعتماد نیست.

رئیس شورای قضائی لرستان اضافه کرد: از زبان مسئولین شنیده می‌شود که می‌گویند هنوز زود است که؛ استان پزشک متخصص به پایه کلان شهرها داشته باشد. این مسئله زمان می‌طلبد تا متخصصانی تربیت شوند ولی به طور قطع باید بگویم این تصور اشتباه است. استان لرستان دارای پزشکان متخصص و ماهر زیادی است که می‌تواند نیازمندی‌های مردم استان را تأمین کنند.

بدری ادامه داد: این مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی است که شرایط و وضعیت را طوری فراهم کنند که پزشکان متخصص تشویق شوند با خدمت در مراکز درمانی به درمان شهروندان مشغول شوند.

وی گفت: انتظار می‌رود که دانشگاه علوم پزشکی بر شاخصه‌ها و معیار استانداردها را نظارت کند و نیز بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را مورد ارزیابی دقیق و کیفی قرار دهد و چنانچه بر اثر کمبود تجهیزات پزشکی انجام برخی معالجات مخاطره آمیز باشد آن را متوقف کند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه