زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» خبر داغ » کشور بیش از همیشه نیازمند همدلی و همکاری است
تاریخ انتشار : 2019/02/03 - 12:02
 کد خبر: 39086
 192 بازدید

معاون سیاسی وزیر کشور:

کشور بیش از همیشه نیازمند همدلی و همکاری است

در دیدار معاون سیاسی وزارت کشور با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، بر ضرورت همدلی، همراهی و همکاری متقابل تمامی دست اندرکاران، فعالان سیاسی و اجرایی، نخبگان، رسانه‌ها و صاحبان تریبون‌ها در کشور برای رفع مشکلات، مسائل و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت تأکید شد.

کشور بیش از همیشه نیازمند همدلی و همکاری است

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در دیدار با حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، با ارائه تحلیلی از فضای سیاسی کشور، از ضرورت تنظیم گفت‌وگوها و رفتار همه دست اندرکاران، فعالان سیاسی و اجرایی، نخبگان، رسانه‌ها و صاحبان تریبون‌ها در تمامی سطوح، متناسب با نیازهای جامعه و حل مشکلات آن سخن گفت و تأکید کرد: وزارت کشور تلاش می‌کند تا با ظرفیت بالایی که در سطح مدیریت اجرایی کشور دارد، با ایجاد تعامل و زمینه‌های همکاری متقابل بین تمام گروه‌ها از جمله ائمه محترم جمعه، فضای مناسب را برای بالا بردن اعتماد عمومی و جلب مشارکت مردمی فراهم نماید.

در این دیدار، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور نیز ضمن اشاره به ضرورت هم عهدشدن مدیران دستگاه‌های کشور برای دور کردن بداخلاقی از دستگاه‌های حساس کشور، تأکید کرد: جامعه، تحمل مدیر بداخلاق را اعم از دولتی و قوای مختلف ندارد. این‌ها آسیب جدی به جامعه وارد می‌کنند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه «مقام معظم رهبری فرمودند که ائمه جمعه مسؤول انقلاب اسلامی در منطقه خود هستند»، اظهار داشت: جایگاه امامت جمعه باید نقش پدرانه داشته باشد. وظیفه امام جمعه اصلاح است، ضمن اینکه مدیران اجرایی هم باید اقتضائات جایگاه امام جمعه را درک کنند و هماهنگ باشند و همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین در این دیدار، حمید ملانوری مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با اشاره به وظیفه ویژه این دفتر در راستای ایجاد هماهنگی بین مدیران اجرایی دولت و نهاد نماز جمعه، بیان کرد: تلاش مسؤولین معاونت سیاسی بر این است تا ضمن شفاف سازی، خدمات دولت را به اطلاع ائمه جمعه برسانند.

ملانوری هم چنین از اهمیت و ضرورت همکاری و همراهی نهاد نماز جمعه در اطلاع رسانی فعالیت‌های دولت سخن گفت و تأکید کرد: این رویکرد می‌تواند اعتماد مردم نسبت به نظام را افزایش دهد و انگیزه لازم برای مشارکت همگانی را بالا ببرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه