زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » نوشیدن آب چه تاثیری در لاغر شدن دارد؟
تاریخ انتشار : 2019/02/03 - 11:32
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 39071
 165 بازدید

نوشیدن آب چه تاثیری در لاغر شدن دارد؟

محمدرضا هدایتی متخصص تغذیه با اشاره به اینکه نان‌های سفید یکی از عوامل‌ چاقی است، اظهار کرد: نان‌های سفید به علت فیبرکمی که دارند افراد را چاق می‌کند؛ جالب است بدانید افراد دارای اضافه وزنی که غلات کامل و سبو‌س‌دار را وارد برنامه غذایی خود می‌کنند، به علت دریافت فیبر بالا، بیشتر از افرادی که از نان‌های سفید استفاده می‌کنند، چاقی شکمی‌شان آب می‌شود.

نوشیدن آب چه تاثیری در لاغر شدن دارد؟

این متخصص تغذیه با بیان اینکه آوردن قابلمه غذا بر سر میز غذا از عوامل موثر در چاقی است، بیان کرد: به جای اینکه قابلمه غذا را به سر میز بیاورید و غذای هر فرد را بکشید، قابلمه را در آشپزخانه گذاشته و همان جا غذا را کشیده و ظرف‌ها را سر میز بیاورید، آوردن قابلمه غذا بر سر میز، باعث افزایش ۳۵ درصدی مصرف غذا می‌شود، از طرفی وقتی کسی به غذایی بیشتر هم احتیاج داشته باشد، مجبور به بلند شدن از میز غذاست، که اغلب نتیجه‌ این موضوع منصرف شدن است.

خوردن لقمه‌های بزرگ ممنوع
هدایتی ادامه داد: افرادی که گاز‌های بزرگ به لقمه‌ می‌زنند، ۵۲ درصد بیشتر از افرادی که غذای خود را کوچک کوچک کرده و بیشتر می‌جوند، کالری دریافت می‌کنند؛ با کوچک کردن لقمه‌ رضایتی بیشتر از غذا خواهید برد و البته دور کمرتان نیز باریک‌تر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مصرف کم آب باعث افزایش چاقی می‌شود، گفت: دریافت کافی آب برای عملکرد مناسب بدن لازم است، با نوشیدن آب بیشتر شانس‌تان برای لاغر ماندن را افزایش دهید؛ افرادی که پیش از غذا ۲ لیوان آب می‌نوشند، ۳۰ درصد بیشتر وزن کم می‌کنند، برای گرفتن نتیجه بیشتر می‌توانید یخ را نیز وارد لیوان آب خود کنید.

داشتن دوستانی چاق؛ عامل چاقی
این متخصص تغذیه بیان کرد: زمانی که یکی از دوستان شما چاق می‌شود، به دلیل تعاملات اجتماعی چاق‌کننده‌ای که ممکن است در معرض آن قرار گیرید، شانس چاق شدن‌ شما ۵۷ درصد بیشتر می‌شود، به جای ترک کردن دوستی که چند کیلویی اضافه وزن پیدا کرده است، جایگزینی غذا‌های پرکالری که شاید به شما تحمیل شود، و فعالیت‌های سالمی که می‌توانید با هم انجام دهید را پیشنهاد کنید.
هدایتی با تاکید بر اینکه غذا خوردن دیرهنگام از عوامل اصلی چاقی است، گفت: زمانی که خواب هستید، بدن بهترین زمان را برای سوزاندن چربی پیدا می‌کند اما وقتی که شام مفصلی به فاصله کوتاهی قبل از خوابتان خورده باشید، بدن به خاطر درگیر شدن در هضم و جذب شامتان، مجال سوزاندن چربی‌ها را پیدا نمی‌کند.

از ترازو استفاده نکنید
وی افزود: دانستن وزن انگیزه‌تان برای اجرای اهداف کاهش وزن را تقویت می‌کند و مانع از کارشکنی در مسیر برنامه می‌شود؛ توصیه می‌شود هفته‌ای یک بار خود را وزن کنید، برای جلوگیری از اثر تغییرات طبیعی بدن بر وزنی که ترازو نشان می‌دهد، هر هفته در زمانی یکسان با پوشش بدنی ثابت پا روی ترازو بگذارید.
این متخصص تغذیه بیان کرد: امروزه بیشتر رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها به جای عرضه میوه تازه از آبمیوه‌ها، نوشابه‌ها و شربت‌های پر قند استفاده می‌کنند؛ یادتان باشد هر چقدر نوشیدنی شیرین‌تر باشد و مخلفاتی که دور و ور آن است بیشتر، برای دور کمرتان بدتر است.
وی یادآوری کرد: افرادی که در پاسخ به تنش‌ها و استرس‌های زندگی دست به غذا خوردن می‌برند و یا به اصطلاح احساسی غذا می‌خورند، سیزده بار بیشتر از افراد عادی، ریسک چاق شدن دارند بنابراین بهتر است به جای خوردن، به پیاده روی بروید، آدامس بجوید و یا یک لیوان آب تگری برای خنک کردن خود بنوشید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه