زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» جذاب ترین ها » «خندوانه» تمام می‌شود، دست تلویزیون خالی‌تر
تاریخ انتشار : 2019/02/02 - 15:57
 کد خبر: 39024
 312 بازدید

پایان یکی از برنامه‌های پرمخاطب‌ تلویزیون

«خندوانه» تمام می‌شود، دست تلویزیون خالی‌تر

رامبد جوان در خبری ناگهانی و برای بسیاری غیرمنتظره اعلام کرد که زمان خداحافظی با «خندوانه» فرارسیده است.

«خندوانه» تمام می‌شود، دست تلویزیون خالی‌تر

فرزاد مظفری – رامبد جوان ناگهان اعلام کرد که «خندوانه» پس از ۷۲۰ قسمت به پایان راه می‌رسد. این خبر برای رسانه‌های غیرمنتظره و برای هواداران «خندوانه» ناراحت‌کننده بود. در این میان آن‌که بیش از همه باید ناراحت باشد صدا و سیما است که یکی از معدود برنامه‌های پرمخاطب خود را از دست می‌دهد.

از نامش که حالا برند شده پیداست که «خندوانه» برای نشاندن خنده روی لب‌های آمده بود و می‌توان گفت در کارش موفق بود و مخاطبان بسیاری به دست آورد، هر چند که در برنامه‌های اخیر از روزهای اوجش فاصله داشت و با حاشیه‌های مواجه شده بود که در یک نمونه رامبد جوان را مجبور به عذرخواهی کرد.

رامبد جوان تا پیش از «خندوانه‌» هم بازیگر و فیلمساز شناخته شده‌ای بود اما پس از فراگیر و محبوب شدن این برنامه بود که تبدیل به یکی از ستاره‌های تمام عیار دنیای تصویر در جامعه و البته فضای مجازی شد که صفحه‌اش در شبکه مجازی اینستاگرام در میان محبوب‌ترین‌ها است و نزدیک به ۸ میلیون دنبال‌کننده دارد. او هنرمند پرکاری است و در سال‌های اخیر هم دو فیلم «قانون مورفی» و «نگار» را ساخته اما به هر که بگویی رامبد جوان حداقل شاید در این سال‌ها اولین کاری به ذهنش می‌رسد «خندوانه» است.

از کجا شروع شد؟

«خندوانه» با تمام فراز و فرودها از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون بود که عواملی بسیاری در موفقیتش نقش داشتند. از جناب‌خان و هنرنمایی‌های محمد بحرانی تا کمدی‌های روتین نیما شعبان‌نژاد، از تعامل مثبت با تماشاگران حاضر در سالن تا استندآپ‌کمدی‌های متنوع و البته مسابقات‌ گوناگون و مهمانان سرشناس همه در جذب مخاطب برای این برنامه تلویزیونی نقش داشتند. در این میان اما رامبد جوان نخ تسبیحی است که تمام این موارد را به هم وصل می‌کند.

آنطور که خود رامبد جوان در گفتگویی با ایرنا اعلام کرد از سال ۸۳ در پی ساختن این برنامه بود و ابتدا پیشنهادش را به شبکه ۲ سیما می‌برد که سرانجامی پیدا نمی‌کند و چندین سال بعد از آن است که در شبکه نوپای نسیم «خندوانه» به دست مخاطبان می‌رسد و جای خود را کم‌کم در دل آن‌ها باز می‌کند.

در آغاز امر هم خبری از جناب‌خان در برنامه‌ نیست. موضوعی که شاید الان غریب به نظر برسد اما او زادگاهش جای دیگری است و از فصل دوم به «خندوانه» پیوست

جناب‌خان و هنرمندی محمد بحرانی

لبوفروش آبادانی «کوچه مروارید» با صداپیشگی محمد بحرانی از فصل دوم به «خندوانه» پیوست. او از عوامل اصلی موفقیت این برنامه بود و در روزهایی که به خاطر دعوای حقوقی سعید سالارزهی مالک معنوی عروسک، از «خندوانه» بیرون رفت، شاهد افت برنامه بودیم.

موفقیت جناب‌خان در «خندوانه» شهرت بسیاری برای محمد بحرانی به ارمغان آورد. او که پیش از این هنرش را در صداپیشگی عروسک‌های آقوی همساده و ببعی در مجموعه کلاه‌قرمزی نشان داده بود در قالب شخصیت جناب‌خان و با حضور تکمیل‌کننده رامبد جوان نقش بسیار مهمی در برنامه ایفا می‌کرد.

«خندوانه» فقط جناب‌خان نبود

در هنر محمد بحرانی و اجراهای بی‌نظیرش در «خندوانه»‌ شکی نیست اما «خندوانه» را نباید فقط به او محدود کرد. در همین برنامه کمدی‌های نیما شعبان‌نژاد هم در یک سطح بالا و قابل‌قبول حضوری پررنگ داشت. او هم نقش پررنگی در «خندوانه» داشت و کنار رامبد جوان و جناب‌خان در تیپ‌های شخصیتی‌ متفاوت به پیش بردن برنامه کمک شایانی می‌کرد.

از این‌ها گذشته «خندوانه‌» محل برگزاری مسابقات شادی هم بود که برخی از آن‌ها مثل «خنداننده‌ برتر» با حضور بازیگران مطرحی مثل امین حیایی و مهران غفوریان برنامه را به اوج رساند و حتی سکویی برای پرتاب امیرمهدی ژوله نویسنده به دنیای بازیگری شد و بازیگرانی مثل امیر کربلایی‌زاده را به چهره‌هایی شناخته شده تبدیل کرد.

استندآپ‌کمدی پدیده‌ای که با «خندوانه‌» فراگیر شد

پیش از «خندوانه» هم استندآپ‌کمدین‌هایی در کشور بودند اما با «خندوانه» بود که استندآپ کمدی به پدیده‌ای فراگیر تبدیل شد. در این برنامه با برگزاری مسابقاتی مثل «خنداننده‌ شو» چهره‌های تازه‌ای هم در این عرصه معرفی و مشغول به کار شدند بررسی اینکه چقدر موفق بودند و چقدر حضورشان در این عرصه وابسته به «خندوانه» است در این مقال نمی‌گنجد.

پایان «خندوانه» و کنداکتور خالی تلویزیون

اکنون که دوران اوج «خندوانه» نیست هم در کنداکتور خالی تلویزیون از معدود برنامه‌های پرمخاطب است. پس از ۷۲۰ قسمت برنامه را زنده نگاه داشتن، ادامه دادن و محبوب مخاطب بودن کار بسیار دشواری بود و انگار رامبد جوان قصد ندارد این مسیر را پی‌ گیرد.

سؤال این است که در نبود معدود برنامه‌هایی مثل «خندوانه» صدا و سیما چه دارد که امیدوار باشد مردم را پای تلویزیون بنشاند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : جذاب ترین ها , خبر داغ
ارسال دیدگاه