زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بانک و بیمه » نقش آفرینی ارزنده بانک سینا در فضای کسب و کار کشور
تاریخ انتشار : 2018/12/15 - 14:07
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 31657
 512 بازدید

نقش آفرینی ارزنده بانک سینا در فضای کسب و کار کشور

اقتصاد کشور طی ماههای اخیر با چالش های فراوانی مواجه بوده است. افزایش نرخ ارز از یک سو و کاهش سرمایه گذاری ازسوی دیگر اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار داده است. در این بین استفاده از ظرفیت های داخلی با توجه به کمبود منابع نیز از جمله مشکلاتی است که پیش روی تولید کنندگان قرار دارد و فضای کسب و کار کشور را با مخاطره مواجه کرده است.

نقش آفرینی ارزنده بانک سینا در فضای کسب و کار کشور

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تدبیر تازه نیوز، در این بین بهترین راه حل برای مقابله با تحریم ها استفاده از ظرفیت های داخلی و رونق تولید و فضای کسب و کار کشور است.  بانک ها به عنوان عاملی تعیین کننده در شرایط فعلی اقتصاد کشور می توانند برای رهایی از بن بست فعلی اقتصاد نقش آفرینی کنند.

اعطای تسهیلات جهت شکوفایی بخش تولید از جمله مهمترین مواردی است که بانک ها می توانند به بهترین نحو نقش خود را ایفا کنند. متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که برخی از بانک ها نقش اصلی خود را فراموش کرده و به بنگاه داری مشغول هستند. این روش به یقین لطمات جبران ناپذیری را در طولانی مدت بر پیکر اقتصاد کشور وارد خواهد کرد. امروز اقتصاد کشور نیاز مبرمی به نقش آفرینی گردانندگان صحنه تولید دارد و این مهم تنها با رویکرد حمایتی بانک ها جهت شکوفایی چرخه کسب و کار کشور و اشتغالزایی میسر خواهد شد.

بانک سینا به عنوان یکی از بانک های حامی فضای کسب و کار کشور امروزه نقشی ارزنده را در راستای حمایت از فضای کسب و کار کشور ایفا می نماید.

این بانک در راستای رونق تولید و فضای کسب  کار طرح های اشتغالزایی روستایی را  مورد توجه قرار داده که بی تردید این گونه طرح ها در شرایط تحریم بهترین راهکار برای خروج از بن بست اقتصادی است.

تصویب بیش از 2 هزار و 700 فقره تسهیلات اشتغالزایی یارانه های در بانک سینا از جمله اقدامات ارزنده ای برای شکوفایی و رونق فضای کسب و کار و اشتغالزایی در مناطق روستایی است.

در همین راستا و بنا بر گزارش مرکز روابط عمومی بانک سینا «در راستای به گردش انداختن طرح‌های اشتغال زا در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی و نیز کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در مناطق کم برخوردار کشور به ویژه مناطق روستایی تاکنون ۲ هزار و ۷۶۵ فقره تسهیلات یارانه‌ای کم بهره از سوی بانک سینا برای پرداخت به واجدان شرایط تصویب شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۳۳۳ فقره به مرحله انعقاد قرارداد انجامیده و ۱۲۹۱ طرح کار آفرینی به مبلغ ۳۹۴۷ میلیارد ریال نیز به بهره برداری رسیده است که در مجموع برای ۹۶۳۵ نفر در کشور اشتغالزایی به همراه داشته است.

این تسهیلات بر اساس تفاهم نامه‌ منعقد شده میان بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، استانداری ها و بانک سینا، برای اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی، صنعت و همچنین خدمات در روستا‌ها پرداخت می‌شود.»

امید است که با اینگونه تدابیر اندیشیده شده در بانک های کشور شاهد روزنه های امیدی در فضای کسب و کار و اشتغالزایی کشور باشیم.

عملکرد بانک سینا در این زمینه و در شرایط تحریم بهترین نمونه برای مقابله با روزهای سخت پیش رو است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : بانک و بیمه , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه