زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اسلایدر اصلی » خط و نشان چین برای آمریکا: قلدری نکن!
تاریخ انتشار : 2018/12/12 - 20:12
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 31335
 471 بازدید

خط و نشان چین برای آمریکا: قلدری نکن!

به دنبال بازداشت «منگ وانگ ژو» مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی در کانادا، وزیر خارجه چین به آمریکا درباره قلدری کردن برای شهروندان چینی هشدار داد.

خط و نشان چین برای آمریکا: قلدری نکن!

به گزارش سَوت چاینا مورنینگ پست، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین روز گذشته (سه شنبه) به آمریکا درباره قلدری کردن برای شهروندان چینی هشدار داد و گفت بهتر است که واشنگتن برای خود «مخالفان جدید» ایجاد نکند.
وی در یک سخنرانی در همایشی در پکن اعلام کرد آمریکا باید اندیشه «بازی مجموع صفر» (نوعی بازی که سود یا زیان یک شرکت کننده دقیقا معادل با سود یا زیان شرکت کننده های دیگر است) را کنار بگذارد. هیچ نیازی نیست که آمریکا به صورت تصنعی مخالفان جدیدی برای خودش بوجود بیاورد. فراز و نشیب های موجود در روابط 40 ساله ی دو کشور درسهای فراوانی را به ما داده، بخصوص درباره منافع همکاری های دوجانبه میان آمریکا و چین و اینکه مقابله ی دو کشور به هر دو طرف صدمه وارد می کند.
وانگ یی در ادامه افزود: ایمنی و امنیت هموطنان چینی ما در اولویت قرار دارد. چین هرگز در مقابل هرگونه قلدری که حقوق و منافع شهروندان چینی را نقض کند، ساکت نمی نشیند. ما به طور کامل از حقوق قانونی شهروندان چینی حمایت می کنیم و عدالت را به جهان باز می گردانیم.
وانگ یی در این سخنرانی به طور مستقیم به مسئله بازداشت مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی اشاره نکرد. وی این اظهارات را پس از توافق رؤسای جمهور دو کشور و به دنبال آن بازداشت «منگ وانگ ژو»، مدیر ارشد مالی شرکت هواوی در کانادا، مطرح کرد. رؤسای جمهور دو کشور در گفتگویی که در آرژانتین داشتند موافقت کردند تا 90 روز آینده تعرفه های تجاری بیشتری بر روی کالاهای کشور مقابل اعمال نکنند. این درحالی است که بازداشت مدیر ارشد مالی شرکت هواوی نگرانی ها درباره تشدید مجدد تنشهای تجاری میان دو کشور را افزایش داد.
دادگاه ونکوور کانادا روز گذشته طی حکمی مدیر ارشد شرکت هوآوی را با اعلام قرار وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، آزاد کرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه