زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» تله تایپ » توپ طلایی که از بیرانوند ربوده شد
تاریخ انتشار : 2018/12/07 - 11:53
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 30467
 494 بازدید

توپ طلایی که از بیرانوند ربوده شد

علیرضا بیرانوند یکی از شایسته ترین ستاره های فوتبال آسیا برای بردن جایزه توپ طلا بود اما در نهایت این جایزه به اکرم حسن قطری رسید.

توپ طلایی که از بیرانوند ربوده شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درحالی که اصلا حتی قرار نبود اسم حسن در میان سه نامزد نهایی باشد و حتی خود رسانه های قطری نامش را در این فهرست قرار نمی دادند. ماجرا این روزها حسابی داغ شده و از درون ای اف سی هم حتی می گویند که جایزه بیرانوند را از او ربوده اند.

علیرضا بیرانوند یکی از شایسته ترین ستاره های فوتبال آسیا برای بردن جایزه توپ طلا بود اما در نهایت این جایزه به اکرم حسن قطری رسید. درحالی که اصلا حتی قرار نبود اسم او در میان سه نامزد نهایی باشد و حتی خود رسانه های قطری نامش را در این فهرست قرار نمی دادند. ماجرا این روزها حسابی داغ شده و از درون ای اف سی هم حتی می گویند که جایزه بیرانوند را از او ربوده اند.
علیرضا که در جام جهانی درخشش خیره کننده داشته ، خیلی امید داشت با این جایزه بتواند راه لژیونرشدن را برای خود هموار کند اما در عمل چنین اتفاقی برایش رخ نداد. اما چه شد که بیرو در این فهرست قرار نگرفت؟ مکانیسم انتخاب این است: «مجموع امتیاز بازیکنان از قرار گرفتن در فهرست بهترین بازیکن ایونت های قاره ای زیر نظر فیفا یا ای اف سی.»

بیرو در بازی های جام جهانی خوش درخشید اما مثلا در بازی با پرتغال عنوان ستاره زمین به جای او به کوارشما رسید. عنوانی که اگر بیرو برده بود با اختلاف می شد ستاره امسال آسیا! او در حقیقت از جام جهانی دقیقا به اندازه سایر رقبایش امتیاز گرفته بود یعنی هیچ !
او در آسیا دو بار ستاره میدان شد و امتیازش برابر بود با سوزوکی و یوما . البته سوزوکی به دلیل درخشش در بازی فینال ، امتیازی بالاتر از رقبا داشت اما قطعا امتیاز بازیکنی مثل اکرم حسن از آنها کمتر بوده است. ولی این یک عرف است که جوایز را در آسیا تقسیم می کنند. معمولا فدراسیون هایی که لابی قوی تری هم دارند جوایز مهمتر را می برند. این هیات رئیسه فعلی فوتبال ما کل زورش در همه این سال ها این بوده که جایزه فرعی اصغر حسن زاده را برای فوتسال بگیرد!
در سال های قبل اما شانس بالایی برای دریافت جایزه برترین بازیکن سال را نداشتیم اما امسال حق بیرو نادیده گرفته شد و قطعا امتیازاتش از کسی که پیروز این جام شد، بیشتر بود.
با این وجود گرفتن این ایراد به ای اف سی که چرا بعد از نیامدن دو نامزد ژاپنی جام را به حسن داده است ، درست نیست. از سال 2007 قانونی برای بردن جایزه تنها به بازیکنی می رسد که از میان سه نامزد نهایی ف خودش را به مراسم برساند و هر بازیکنی که از سفر به محل مراسم اهدای جوایز خودداری کند یعنی در عمل از پذیرش توپ طلا انصراف داده است!


برچسب ها : ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه