زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بانک و بیمه » گشایش ۲۷۳ میلیون یورو اعتبار اسنادی در شعبه یزد
تاریخ انتشار : 2018/11/26 - 10:28
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 28946
 191 بازدید

رئیس شعبه بانک توسعه صادرات یزد مطرح کرد:

گشایش ۲۷۳ میلیون یورو اعتبار اسنادی در شعبه یزد

رئیس شعبه بانک توسعه صادرات یزد اعلام کرد: چندین طرح عظیم احداث واحدهای تولیدی در استان با رقمی بالغ بر ۲۷۳ میلیون یورو در قالب گشایش چندین فقره اعتبار اسنادی وارداتی در شعبه اگزیم بانک یزد تامین مالی شده است.

گشایش ۲۷۳ میلیون یورو اعتبار اسنادی در شعبه یزد

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، آقای مجید غفوری منش در گفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز از کسب رتبه دوم این شعبه در حوزه عملکردی از میان 40 شعبه این بانک در سراسر کشور در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

غفوری منش گفت: در مجموع شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران در شش ماهه اول سال 97، در زمینه حواله جات ارزی وارده و صادره بالاترین عملکرد را در بین شعب به خود اختصاص داده است.

وی از جمله طرح های تامین مالی شده در استان از سوی این شعبه، طرح فولاد آلیاژی به ارزش 60 میلیون یورو، طرح تولید شمش فولادی به ارزش 133 میلیون یورو، طرح سازه های سبک بتنی به ارزش تقریبی 5 میلیون یورو و پروژه تولید آهن اسفنجی به ارزش 75 میلیون یورو نام برد و گفت: رفع مشکلات تجار و صادرکنندگان و حمایت و پشتیبانی از صادرات، همواره از دغدغه ها و خواسته های شعب بانک توسعه صادرات در سراسر کشور بوده است.

رئیس اگزیم بانک استان یزد در ادامه به بیان عملکرد این شعبه در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته پرداخت و گفت: از مجموع ۵۰۰ میلیون دلار صادرات استان، نزدیک به 30 درصد به ارزش ریالی 6000 میلیارد ریال، توسط شعبه بانک توسعه صادرات یزد به صورت ارزی و ریالی به تامین مالی واحدهای تولیدی، تخصیص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی توسط این شعبه از بانک در بخش صادرات در سال 96، به صورت ارزی و ریالی رقمی معادل 1800 میلیارد ریال بوده است و در شش ماهه اول سال 97 نیز رقمی بالغ بر 1100 میلیارد ریال به فعالین این حوزه اعطا شده است؛ به عبارتی از زمان ابلاغ بخشنامه تسهیلات رونق تولید، شعبه بانک توسعه صادرات استان یزد تا کنون بالغ بر 2900 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 208 مورد برای مصارف واحدهای تولیدی صادراتی با نرخ ترجیحی 11و14.5 درصد ریالی و 6 درصد ارزی ارائه کرده است.

غفوری منش یادآور شد: جمع منابع این شعبه در نیمه نخست سال جاری متجاوز از 550 میلیارد ریال و جمع مصارف شعبه نیز بالغ بر 6000 ریال بوده است؛ به عبارتی این شعبه بیش از ده برابر منابع صادرکنندگان مصرف تسهیلاتی داشته است؛ لازم به ذکر است نرخ تسعیر ارز به ریال طبق دفاتر بانک معادل هر دلار 42000 ریال در نظر گرفته شده است.

به گفته این مقام مسئول، این شعبه از اگزیم بانک کشور به طور خاص تلاش دارد با معرفی خدمات خود رویکرد و نگرش حمایتی خود را نسبت به صادرات و تولید صادرات محور به اطلاع فعالین اقتصادی در حوزه های مختلف استان برساند و در این رابطه با نهادها، سازمانها و ادرات ذیربط در تعامل مداوم است.

مجید غفوری منش در ادامه به فعالیت های بانک در عرصه حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: پیرو رسالت بانک برای حمایت از فعالیت های نوآورانه و دانش بنیان، به منظور آشنایی شرکت های دانش بنیان با چگونگی و نحوه اخذ تسهیلات حمایتی در زمینه توسعه بازار و صادرات، این بانک با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و دفتر توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هفته گذشته اقدام به برگزاری نشستی تخصصی کرد.

وی اذعان داشت: در این نشست، جزییات نحوه اخذ تسهیلات و دریافت حمایت های بانک توسعه صادرات از شرکت های دانش بنیان و نیز خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه توسعه بازار از قیبل لیزینگ و ضمانتنامه تشریح شد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه