زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » کاهش آمار طلاق توافقی در کشور
تاریخ انتشار : 2018/11/23 - 16:21
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 28603
 217 بازدید

کاهش آمار طلاق توافقی در کشور

رئیس کل دادگاه‎های عمومی و انقلاب تهران از کاهش آمار طلاق توافقی در بعضی از مجتمع‌های قضایی خبر داد و گفت: با مقایسه آماری صورت گرفته در مجتمع قضایی خانواده دو، شاهد کاهش ۱۴ درصدی طلاق توافقی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به ۶ ماهه سال گذشته هستیم.

کاهش آمار طلاق توافقی در کشور

 

عباس پوریانی ادامه داد: همچنین در تهران دادخواست طلاق از سوی زوج با کاهش ۱۴ درصدی ورودی روبه رو بوده است. وی با تاکید بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج خاطرنشان کرد: شناخت زوجین پیش از ازدواج اهمیت زیادی در کاهش دعاوی خانوادگی دارد؛ خانواده‌ها و مراکز آموزشی در این زمینه وظیفه دارند که مهارت‌های زندگی را به جوانان در آستانه ازدواج آموزش دهند.

پوریانی اضافه کرد: مراجعه زوجین به دادگستری برای حل و فصل اختلافات باید آخرین راه باشد؛ این در حالی است که متاسفانه به دلیل عدم آموزش مهارت‌های زندگی با کوچکترین اختلافی زن و مرد دادگاه را برای حل مشکل خود انتخاب می‎کنند. رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: در حال حاضر مراکز مشاوره خانواده در مجتمع‌های قضایی وجود دارد و تاکید شده که در پرونده‌های طلاق توافقی موضوع ابتدا به مشاوره ارجاع شود.

وی افزود: با پیشنهادی که به معاونت پیشگیری قوه قضاییه و مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه ارائه شد در مورد طلاق‌های توافقی سازوکاری ایجاد شد تا پرونده‎های طلاق توافقی به مجموعه دادگستری وارد نشود و از دفاتر خدمات قضایی به مراکز مشاوره ارجاع شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: با ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی به دفاتر خدمات قضایی و پس از برگزاری جلسات مشاوره چنانچه زوجین به توافق نرسیدند موضوع در دادگستری مطرح خواهد شد.

پوریانی با تاکید بر لزوم به کارگیری افراد متخصص در مراکز مشاوره اضافه کرد: در هنگام بروز اختلافات خانوادگی؛ زوجین مسایل ریز زندگی را نیز با مشاور در میان می‌گذارند بنابراین چنانچه در انتخاب و گزینش مشاورین دقت لازم انجام نشود این امر زمینه سودجویی و فرصت طلبی را فراهم خواهد کرد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در پایان گفت: در جلساتی که با سازمان بهزیستی و سایر نهاد‌های مرتبط برگزار شد بر این موضوع تاکید کردیم که افرادی برای مشاوره انتخاب شوند که علاوه بر سلامت نفس از سواد و تخصص کافی در این زمینه برخوردار باشند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه