زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» بین الملل » تعرض جنسی به زنان سعودی در زندان
تاریخ انتشار : 2018/11/22 - 19:47
 کد خبر: 28530
 477 بازدید

تعرض جنسی به زنان سعودی در زندان

دیده بان حقوق بشر شکنجه و تعرض جنسی زنان در زندان های عربستان را تایید کرد.

تعرض جنسی به زنان سعودی در زندان

رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر، تأیید کرد بعضی از بازداشت شدگان در عربستان از جمله زنان شکنجه شده اند و به آنان تعرض جنسی شده است.ساره لی واتسون در مصاحبه با این شبکه گفت: دیده بان حقوق بشر هیچ پاسخی از مقامات سعودی درباره گزارش های مربوط به شکنجه و تعرض به زندانیان دریافت نکرده است. بازداشت شدگان در عربستان از جمله زنان مورد شکنجه و تعرض جسمی قرار می گیرند.

لی واتسون افزود: گزارش هایی که به دست ما رسید نشان می دهد شماری از زنانی که هم اکنون در عربستان در بازداشت هستند، مورد بدرفتاری از جمله شلاق و تعرض جنسی قرار گرفته اند. ما این اطلاعات را که به دست خانواده های این زنان رسیده است، فاش نخواهیم کرد تا از آنان حمایت کنیم. ما از مدت ها پیش چنین اطلاعاتی دریافت کردیم.
گفتنی است دیده بان حقوق بشر به نقل از منابع مطلع تاکید کرده بود بازجوهای سعودی دستکم سه فعال زن عربستانی را شکنجه کرده اند. این سازمان افزود: این اقدام از ابتدای بازداشت این زنان در اوایل ماه مه سال 2018 صورت گرفت. دستکم یکی از این بازداشت شدگان که شکنجه شده و مورد تعرض جنسی قرار گرفته بود، سه بار برای خودکشی تلاش کرده است. این سازمان از مقامات سعودی خواست تحقیقات موثقی را درباره بدرفتاری با زندانیان صورت دهند. این سازمان همچنین از دیگر کشورها خواست صادرات سلاح به عربستان را تا زمانی که به حملات به یمن ادامه دهد، متوقف کنند.
سازمان عفو بین الملل هم پیش از این تأیید کرده بود فعالان عربستانی از جمله زنان در زمان بازجویی در زندان ذهبان در غرب این کشور، مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند. عفو بین الملل افزود: شوک با برق و شلاق از جمله شیوه های شکنجه بازداشت شدگان در عربستان است. این رفتارها باعث معلولیت بعضی از بازداشت شدگان شده است.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه