زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۲۸
» اجتماعی » موفقیت ایران در تولید داروی سرطان خون
تاریخ انتشار : 2018/11/16 - 13:37
 کد خبر: 27637
 170 بازدید

موفقیت ایران در تولید داروی سرطان خون

'لنالیدماید' از داروهای درمان سرطان خون که تولید کشور امریکا است، با یک بیستم قیمت مشابه خارجی توسط یکی از شرکت های داروسازی ایران تولید شد.

موفقیت ایران در تولید داروی سرطان خون

مدیر بخش انکولوژی ( سرطان شناسی ) شرکت داروسازی دکتر عبیدی روز پنجشنبه در جریان برگزاری هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران اظهارداشت: این دارو تنظیم کننده سیستم ایمنی بدن در درمان سرطان خون از جمله تومورهای بدخیم است.
سپیده مشکی با بیان اینکه برند اصلی این دارو با نام تجاری ‘رولیمید ‘ ساخت امریکا هزینه معادل یکهزار و 800 دلار برای هر بسته 25 میلی گرمی دارد، افزود: این دارو با کیفیت مناسب در داخل کشور با یک بیستم قیمت مشابه خارجی تولید شده است.
وی خوراکی بودن این داور را مزیت آن دانست و گفت : این مزیت باعث سهولت در مصرف و بهبود کیفیت زندگی بیماران می شود.
مدیر بخش انکولوژی ( سرطان شناسی ) شرکت داروسازی دکتر عبیدی تصریح کرد: این دارو با لیسانس شرکت سینتون هلند در داخل کشور بومی سازی و در چهار روز مختلف تولید شده است.
رییس مرکز تحقیقات هماتولوژی، انکولوژی و پیوند مغز استخوان کشور نیز درباره تولید این دارو به ایرنا گفت: باعث خرسندی است که در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی در داخل کشور تولید شده است.
اسدالله موسوی افزود : این داروها با نظارت و مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید و روانه بازار می شود و از کیفیت قابل توجهی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه تحریم ها بر واردات دارو به کشور تاثیرگذار است، تصریح کرد: بدون شک، داروهای تولید داخل نیاز به واردات آنها را کاهش می دهد یا از بین می برد.
هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران روز پنجشنبه در هتل عباسی اصفهان آغاز شد و تا 26 آبان امسال ادامه دارد.
سرطان ‌شناسی یا انکولوژی(Oncology)، شاخه‌ای از رشتهٔ پزشکی است که در مورد تومورها و سرطان مطالعه می‌کند و هماتولوژی یا خون شناسی به معنی یاخته های خونی، انعقاد خون و فرآیند خون سازی بوده و هدف آن، تشخیص و درمان بیماری های خونی است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه