زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۲۸
» اقتصاد کلان » سقوط 70 درصدی ارزش پول ایران
تاریخ انتشار : 2018/11/05 - 19:31
 کد خبر: 25072
 359 بازدید

سقوط 70 درصدی ارزش پول ایران

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس با تاکید بر این‌که «تحریم‌های آمریکا تاثیر قوی روی مردم ایران دارد و هدف آمریکا اساسا از این تحریم‌ها ایجاد نارضایتی در بین مردم این کشور است» گفت: من پیش‌بینی ام این است که آمریکا با این تحریم‌ها به دنبال تغییر حکومت ایران است.

سقوط  70 درصدی ارزش پول ایران

لرد نورمن لامونت فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری ایران در ادامه اظهاراتش تصریح کرد که با این وجود، “فکر نمی‌کنم تحریم‌ها علیه ایران آن تاثیر مخرب مدنظر آمریکا را داشته باشد.

وی درباره این ادعای آمریکا که گفته است تحریم‌ها علیه ایران ضد کالاهای حقوق بشری نیست با رد این ادعا اظهار کرد: خیر. من فکر می‌کنم آمریکا حرف‌های ضد و نقیض مِ‌زند. از یک طرف می‌گوید اجازه تعاملات بشردوستانه را می‌دهد اما به خاطر تحریم‌ بانکی، شرکت‌های دارویی نمی‌توانند پول‌شان را در تعامل با ایران بگیرند و صحبت آقای پمپئو در این‌باره کاملا غلط و چرت است؛ چراکه به شدت این تحریم‌ها روی مردم عادی تاثیر می‌گذارد. 70 درصد ارزش پول ایران سقوط کرده است که پیامد تراژیک تحریم‌های آمریکاست.

لامونت در رابطه با رویکرد اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و حفظ برجام گفت: فکر می‌کنم اروپایی‌ها برخوردی سه گانه دارند؛ اول این‌که سعی دارند تجارت در موارد بشردوستانه حفظ شود. دوم ساز و کار ویژه انتقال مالی را طراحی کنند که شامل ترتیباتی است که شرکت‌هایی که تعهداتی به ایران دارند بتوانند با ایران تسویه حساب کنند و سوم این‌که اساسا هدف ساز و کار ویژه مالی _ یعنی این‌که ایرانی‌ها خودشان بتوانند پول منتقل کنند _ محقق شود.

وی ادامه داد: البته کسی نمی‌تواند تضمین کند که هم اکنون همان سطح تعاملات اقتصادی گذشته حفظ شود اما حداقل از نظر ایرانی‌ها این است که بتوانند پول نفت‌شان را بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس که با شبکه خبری بی بی سی صحبت می‌کرد، در ادامه در رابطه با تحریم سوئیفت و کم کردن آثار این تحریم در صورت اجرا گفت: فکر می‌کنم ساز و کار مالی ویژه اروپا اساسا هدفش این است که بتواند از سوئیفت استفاده کند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه