زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اسلایدر دوم » میوه های خوشمزه و مقوی در پاییز
تاریخ انتشار : 2018/11/03 - 13:47
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 24634
 965 بازدید

میوه های خوشمزه و مقوی در پاییز

میوه ها و سبزی ها از عناصر اصلی رژیم غذایی هستند و مصرف پنج تا هفت وعده از آنها در روز توصیه شده است. گاهی اوقات تحقق این هدف دشوار به نظر می رسد، به ویژه اگر از مصرف محصولات غذایی همیشگی مانند سیب، پرتقال، موز و بروکلی خسته شده باشید.

میوه های خوشمزه و مقوی در پاییز

به گزارش تدبیر تازه نیوز به نقل از “ایزی هلث آپشنز”، اما فصل پاییز دوران برداشت محصولاتی جدید است و امکان ماجراجویی بین مزه های مختلف را فراهم می کند. با توجه به مکان زندگی، میوه ها و سبزی های مختلفی طی فصل پاییز در دسترس شما خواهند بود که عطر و طعم خاص خود را داشته و مواد مغذی تقویت کننده سلامت را ارائه می کنند.

ممکن است سیب، گلابی و کدو تنبل ستاره های فصل پاییز باشند و فواید سلامت مختلف را ارائه کنند، اما تنها گزینه های پاییزی در دسترس نیستند.

خرمالو

در زبان لاتین واژه (Persimmon) یا همان خرمالو به معنای «غذای خدایان» است.

گونه های مختلفی از خرمالو وجود دارند که هاچیا و فویو از شناخته شده‌ترین نمونه ها هستند. نوع هاچیا بزرگ‌تر و بلوطی شکل است، در شرایطی که فویو بیشتر شبیه یک گوجه فرنگی فشرده شده به نظر می رسد.

خرمالوهایی هاچیا باید بسیار رسیده باشند، زیرا در غیر این صورت طعمی ترش دارند. میوه رسیده این گونه بافتی نرم و لطیف دارد. خرمالوهای فویو نوع شیرین‌تری هستند و حتی پیش از رسیدن کامل نیز می توان آنها را مصرف کرد.

خرمالو حاوی یک ماده مغذی گیاهی به نام فیستین است که به همراه کوئرستین و کامپفرول به عنوان درمانی طبیعی برای سرطان پروستات شناخته شده اند.

کاسنی فرنگی

طعم تند این گیاه که در رنگ های بنفش، سفید و زرد در دسترس است، آن را به گزینه ای عالی برای افزودن به سالادهای پاییزی تبدیل می کند.

کاسنی فرنگی کالری کمی دارد و منبع خوبی برای ویتامین های A، K، فولات و مواد معدنی پتاسیم و فسفر و همچنین فیبر محلول دوستدار قلب است.

هاکلبری

هاکلبری از ظاهری بسیار شبیه به بلوبری برخوردار است، اما این دو کاملا با هم متفاوت هستند. یکی از روش های تشخیص بلوبری از هاکلبری توجه به دانه های آنها است. بلوبری دارای دانه های نرم و زیاد است، در شرایطی که هاکلبری حدود 10 دانه سخت دارد. هاکلبری طعمی شیرین دارد و از آن می توان در پخت و پز و تهیه دسر استفاده کرد. این میوه سرشار از ویتامین های A و C است.

به

به با خانواده سیب ها و گلابی ها در ارتباط است. به رنگی لیمویی دارد و شبیه یک سیب یا گلابی بزرگ و سخت به نظر می رسد.

به سرشار از منیزیم، فسفر و کلسیم است. این میوه تقریبا 200 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه پتاسیم را ارائه می کند که بیش از 10 برابر یک موز است.

گلابی آسیایی

گلابی آسیایی می تواند 13.8 درصد مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین K برای زنان و 10.3 درصد را برای مردان فراهم کند، در نتیجه، این میوه می تواند نقش بزرگی در حفظ سلامت استخوانی و همچنین بهبود توانایی لخته شدن خون ایفا کند.

گلابی آسیایی همانند سیب از بافتی سفت و ترد برخوردار است. این میوه را می توانید به سالادها، غذاهای پخته و غذاهای سرخ کردنی اضافه کنید.

عناب

عناب شبیه به خرمایی کوچک و سفت به نظر می رسد. بیرون و درون این میوه قرمز رنگ است و گاهی اوقات به نام خرمای قرمز یا خرمای چینی نیز شناخته می شود.

عناب به واسطه اثرگذاری خود بر سلول های سرطانی مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج یک مطالعه نشان داد که عصاره این میوه می توانند آپوپتوز (خودکشی برنامه ریزی شده سلولی) در سلول های تومور را تشویق کند. در پزشکی چینی نیز از چای عناب به عنوان راه حلی برای درمان بی خوابی استفاده می شود.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اسلایدر دوم , خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه