زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» اسلایدر اصلی » ظریف تماس عربستان با ایران را تکذیب کرد
تاریخ انتشار : 2018/10/31 - 19:22
 کد خبر: 24276
 456 بازدید

ظریف تماس عربستان با ایران را تکذیب کرد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت که عربستان سعودی با ایران تماسی نداشته است.

ظریف تماس عربستان با ایران را تکذیب کرد

ظریف افزود: دولت عربستان نیاز دارد درباره سیاستهای منطقه ای خود بازنگری کند و هرگاه چنین بازنگری بخواهد صورت بگیرد، جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد. چون ما علاقه داریم که رابطه همسایگان با ایران رابطه بسیار خوبی باشد. فکر می‌کنیم که همسایگان ما از ایجاد تنش با ایران تاکنون منفعتی نبرده‌اند و امیدواریم که این سیاست را هر چه زودتر کنار بگذارند.

پایگاه اینترنتی «الخلیج آنلاین» اخیرا ادعا کرده بود که طی هفته های گذشته «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان با هدف دستیابی به تفاهم با ایران تماس‌های سری با این کشور برقرار کرده است. این سایت به نقل از آنچه یک منبع دیپلماتیک عالی رتبه خوانده بود، نوشت: الجبیر در تماس‌های خود با ایران راجع به برخی مسایل منطقه‌ای از جمله موضوع یمن گفت‌وگو کرده است.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی گفت: هدف سفر پیگیری وضعیت مرزبانان ایرانی بود که توسط تروریست‌ها به گروگان گرفته شده‌اند. بحث‌های بسیاری خوبی با وزیر خارجه، فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان داشتیم. آنها وعده های جدی را برای پیگیری موضوع و رساندن موضوع به راه حل و همینطور برای اقدامات مشترک برای جلوگیری از تکرار اینگونه فجایع در آینده مطرح کرد. این نشان دهنده این است که در دولت پاکستان تمایل و اجماع سیاسی برای اینکه چنین اتفاقاتی مرز دو کشور دوست، همسایه و مسلمان را برهم نزند و آرامش دو کشور را دستخوش حرکات مخالفین روابط دو کشور و مردم دو کشور، نکند، دارد. به نظر من وعده ها و تعهداتی که طرف پاکستانی ارائه کرده، کاملا قابل امیدواری است.

ظریف ادامه داد: در مورد موضوعات دوجانبه گفتگو کردیم، از جمله درباره همکاری‌های دوجانبه و همچنین درباره همکاری‌های منطقه‌ای. همچنین درباره گفتگوهای دوجانبه‌ در زمینه اقتصادی، انرژی مذاکرات خوبی داشتیم.

وی افزود: نخست وزیر پاکستان پیشنهاد بسیار خوبی را برای پایان دادن به جنگ علیه مردم یمن مطرح کرده است. در این زمینه با وزیر خارجه و فرمانده ارتش و آقای نخست وزیر (عمران خان) در این زمینه صحبت کردیم و آمادگی ایران برای پایان دادن به آلام مردم یمن و توقف حملات علیه مردم این کشور را با آنها در میان گذاشتیم. امیدوارم بتوانند این موضوع را که الان در حال تبدیل شدن به یک اجماع بین المللی برای پایان دادن به جنگ یمن است، پاکستان و دیگران بتوانند پیگیری کرده و این وضعیت به راه حلی برسد.‌ درباره افغانستان و ضرورت رسیدن به یک راه حل صلح آمیز و گفتگوهای ملی در افغانستان صحبت کردیم. درباره همکاری ایران و‌ پاکستان با دولت افغانستان و گروه‌های درگیر، که بتوانند پای میز مذاکره بنشینند، صحبت کردیم.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه