زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » بدقولی دولت در تخصیص معادل ریالی ارز دانشجویی
تاریخ انتشار : 2018/10/29 - 10:26
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 23873
 446 بازدید

رییس دانشگاه تهران تاکید کرد

بدقولی دولت در تخصیص معادل ریالی ارز دانشجویی

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه معادل ریالی ارز دانشجویی بر خلاف قول‌هایی که از سوی دولت داده شده بود تحقق پیدا نکرده است،‌ گفت: ما اعتقاد داریم فرصت مطالعاتی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها به هیچ عنوان نباید حذف شود و نگاه مسئولان به این موضوع باید همانند کالای خاص باشد.

بدقولی دولت در تخصیص معادل ریالی ارز دانشجویی

دکتر محمود نیلی احمدآبادی ضمن بیان این مطلب بر ضرورت تامین ارز و مابه‌التفاوت آن در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سوی دولت تاکید کرد و گفت:متاسفانه در حال حاضر تامین هزینه‌های ارزی دانشگاه‌ها در مواردی نظیر فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری و اساتید، هزینه‌های مواد و تجهیزات، شرکت در کنفرانس‌ها و غیره به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی و یا معادل ریالی آن با مشکل مواجه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شرط حفظ کیفیت علمی پژوهش‌های دانشگاه‌ها و جایگاه علمی آنها بر ادامه تبادلات بین‌المللی استوار است. اگرچه امروز تامین کالاهای اساسی و معیشت مردم به ویژه اقشار کم درآمد از اولویت ویژه ای برخوردار هستند ولی قطعا آینده کشور و تضمین کیفیت نیروهای کارشناسی و دانشمند کشور به عنوان ستون اصلی توسعه امنیت و اقتدار کشور بستگی به کیفیت دانشگاهها دارد. دولت باید ارز دانشگاه‌ها را نیز در ردیف کالاهای اساسی قرار بدهد.

رییس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در شریط فعلی به دلیل عدم تخصیص به موقع بودجه،‌ دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تامین هزینه های جاری خود در حوزه‌های مختلف دانشجویی، آموزشی،‌ پژوهشی و غیره با مشکل مواجه شده اند. بر این اساس امکان اینکه از درآمدهای اختصاصی دانشگاه صرف فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان و اساتید شود وجود ندارد و من بارها نیز تاکید کردم همانطور که در زمان جنگ ارز مورد نیاز دانشگاهها تامین می‌شد و نتیجه آن را امروزه در بخش بزرگی از عملکرد دانشگاهها شاهد هستیم در شرایط فعلی نیز باید ارز دانشجویی مورد نیاز و یا مابه‌التفاوت ریالی آن در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز علمی قرار بگیرد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ
ارسال دیدگاه