زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» تله تایپ » سپاه دوتابعیتی بودن روحانی را تایید نکرد
تاریخ انتشار : 2018/10/27 - 17:52
 کد خبر: 23599
 199 بازدید

سپاه دوتابعیتی بودن روحانی را تایید نکرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در اظهاراتی اعلام کرد که سپاه پاسداران با ارسال نامه ای به مجلس، دوتابعیتی بودن حسن روحانی را رد کرده است.

سپاه دوتابعیتی بودن روحانی را تایید نکرد

علیرضا رحیمی گفته که در بخش از نامه یاد شده «دو تابعیتی بودن برخی افراد با ذکر اسامی آنها تکذیب شد که از جمله آنها ادعای دو تابعیتی بودن حسن روحانی است.»

این در حالیست که تابستان امسال احسان بداغی(خبرنگار روزنامه ایران) پس از اظهاراتی مبنی بر احتمال دوتابیعتی بودن رئیس جمهور در توئیت خود نوشت: در سطح عالی نظام تنها مسئولی که در اسکاتلند تحصیل کرده ، حسن روحانی است.

قبل از این نیز ذوالنور، نماینده مردم قم در انتقاد به عملکرد رییس‌جمهوری و ناکارآمدی او در برخورد بین‌المللی گفته بود که فرزند روحانی سه تابعیت دارد که پس از آن توسط حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور این موضوع تکذیب شد.

در همین حال چندی قبل متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این موضوع تهیه و تدوین شد.

براساس این متن، بسیاری از فرزندان مسئولین به دلایل متعدد نظیر تحصیل و تولد، تابعیت دیگر کشورها را اخذ نموده‌اند و یا تابعیت سایر کشورها بر آنان تحمیل شده است؛ و هم اکنون بدون ترک تابعیت آن کشورها مشغول فعالیت‌های اقتصادی و یا کارمندی در آن کشورها هستند فرزندان مسئولین عالی رتبه ای، نظیر وزیر محترم امورخارجه، نفت و برخی از مشاوران و دستیاران رئیس جمهور تنها نمونه ای از این دست افراد هستند.

گفتنی است؛ بنا به گفته رحیمی، اطلاعات سپاه واگذاری ۲۵۰۰ گرین کارت به مقامات ایرانی در جریان مذاکرات برجام را هم تکذیب کرد. این ادعا در ماه‌های گذشته توسط یکی از نمایندگان مطرح شده بود که سازمان اطلاعات سپاه در نامه رسمی آن را تکذیب کرد. البته یک ماه قبل هم وزیر امور خارجه در جریان طرح سوال این موضوع را در کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد که چنین ادعایی صحت ندارد و تاکید داشت که این موضوع از اساس و پایه دروغ است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه