زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » تیراندازی در یکی از بیمارستان‌های قم توسط مجرم زندانی
تاریخ انتشار : 2018/10/27 - 17:48
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 23593
 254 بازدید

تیراندازی در یکی از بیمارستان‌های قم توسط مجرم زندانی

فرمانده انتظامی استان قم گفت: مجرم زندانی در یکی بیمارستان با اسلحه‌ای که همراهان وی روز قبل به او رسانده بودند، تیراندازی کرده و بعد از زخمی کردن دو نفر فرار می‌کند، با تشکیل تیم‌های ویژه و تعقیب، ظرف کمتر از 5 ساعت ‌فرد مورد نظر و همراهانش در استان مرکزی دستگیر شدند.

تیراندازی در یکی از بیمارستان‌های قم توسط مجرم زندانی

به گزارش تدبیر تازه نیوز، سردار عبدالرضا آقاخانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، عنوان کرد: قرار بر این بود در هفته نیروی انتظامی سه مقر افتتاح شود؛ قرار گاه پلیس راه قم درجهت ساماندهی وضعیت جاده ها و نظارت دقیق تر، کلانتری 22 پردیسان برای پوشش خلأ ‌موجود در مسائل امنیتی در پردیسان و افتتاح پایگاه یکم آگاهی به منظور برخورد و پیشگری از جرائم تاسیس شدند.

فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: تا پایان آذر ماه شاهد افتتاح ‌پایگاه دوم ‌آگاهی در منطقه نیروگاه و همچنین فرماندهی انتظامی شهرستان قم برای تسریع ماموریت ها در شهرستان قم‌ خواهیم بود.

وی افزود: سمت و سوی نیروی انتظامی استان قم، توسعه و کیفیت دادن به ماموریت ها و همچنین اشرافیت هر چه بیشتر بر ماموریت‌های خاص نیروی انتظامی است؛ دغدغه مردم در موضوعات خاص با کیفیت دادن به مقرهای نیروی انتظامی برطرف خواهد شد.

آقاخانی با اشاره به دغدغه مردم در بحث عفاف و حجات، افزود: تا پایان آذر ماه واحد های گشت امر به معروف و نهی از منکر به دوبرابر افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص ضرب و شتم روحانی امر به معروف، بیان کرد: بعد از مصاجبه ای که این روحانی در فضای مجازی داشت با پیگیری نیروی انتظامی و گرفتن اظهارات وی یک تیم ویژه برای کار کردن روی این سوژه گذاشته شد و طی چند روز آن فرد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به موفق بودن طرح مقابله با اراذل و اوباش، گفت: بعضی از این اراذل به دلیل وجود فضای معنوی قم، از استان رفتند و بعضی از آنان اظهار ندامت و پشیمانی کرده و خواستار همکاری با پلیس برای ایجاد فضای بهتر شدند، همچنین تعدادی از این اراذل که تحت تعقیب بودند، شناسایی شدند و شبکه آن‌ها منهدم شد، هدف نیروی انتظامی، استمرار حرکت در برخورد با اراذل و اوباش است.

آقاخانی در خصوص تیراندازی دیروز در یکی از بیمارستان های قم، افزود: یک زندانی در بیمارستان با اسلحه‌ای که همراهان وی روز قبل به او رسانده بودند، تیراندازی کرده و بعد از زخمی کردن دو نفر فرار می‌کند، با تشکیل تیم‌های ویژه و تعقیب، ظرف کمتر از 5 ساعت فرد مورد نظر و همراهانش در استان مرکزی دستگیر شدند و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی با اشاره به تعداد گذرنامه های صدر شده برای زائرین اربعین، عنوان کرد: صدور گذر نامه نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است، به صورتی‌که 31 هزار و585 گذرنامه تا دیروز برای زائرین کربلا صادر شد.

فرمانده انتظامی استان قم در مورد جرایم فضای مجازی، گفت: جرایم موجود در فضای مجازی نسبت به سال گذشته حدود 87 درصد افزایش داشته است. کشف این نوع جرایم حدود 86 درصد افزایش پیدا کرده است، درصد کشف به وقوع نسبت به سال گذشته جمعا 88 درصد افزایش داشته است؛ جرایم اقتصادی، بیشترین نوع جرایم در فضای مجازی طی این 7 ماه بوده و نسبت به سال گذشته 127 درصد افزایش داشته است.

آقاخانی در خصوص درصد کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته، تاکید کرد: دراین هفت ماه 33 درصد افزایش کشف داشته ایم، کشفیات مواد مخدر دراستان نزدیک به 4 تن بوده است و تعداد متلاشی شدن باندها نسبت به گذشته 29 درصد افزایش داشته است؛ همچنین دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر 40 درصد افزایش پیدا کرده است، در بحث توزیع کنندگان خرده فروش مواد مخدر ‌شاهد 18 درصد افزایش دستگیری نسبت به گذشته بوده ایم، درصد دستگیری معتادین نسبت به گذشته با 28 درصد افزایش رو به رو شده است.

فرمانده انتظامی استان قم درمورد توقیف موتورسیکلت‌های متخلف، اظهار کرد: چون سمت و سوی کار پلیس ارشادی و آموزشی است، قائل بر این هستیم که فرهنگ صحیح موتور سواری را افزایش دهیم، به همین منظور توقیف موتورسیکلت را 11 درصد کاهش داده ایم.

آقاخانی با تاکید بر اینکه استان قم در بحث رانندگی و امور راهبری شاهد وضعیت خوبی نیست، بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته تعداد تصادفات جرحی42 درصد افزایش داشته و تصادفات فوتی 19 درصد افزایش پیدا کرده و تصادفات خسارتی 25 درصد افزایش یافته است؛ در مجموع تصادفات نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است، این در حالی است که هر سال باید شاهد 15 درصد کاهش در این زمینه باشیم؛ این آمار یک زنگ خطر برای استان در بحث تصادفات است.

وی درمورد پرونده کالاهای قاچاق، عنوان کرد: نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش پرونده کالا قاچاق را شاهد بودیم، دستگیرشدگان این پرونده ها نسبت به سال گذشته 4 درصدافزایش یافته است، همچنین 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش ریالی کشف قاچاق داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان قم با تاکید بر نقش فوریتهای پلیس 110 ، گفت: در سال جاری تماس‌های مردمی 39 درصد افزایش پیدا کرده است، یعنی بالغ بر 481هزار و 341 تماس با 100 گرفته شده که از این تعداد 221هزار و 721 تماس عملیاتی و تعداد 259هزار و 620 تماس ارشادی و راهنمایی بوده است.

آقاخانی در خصوص طرح پاکسازی نقاط آلوده، بیان کرد: مردم در این زمینه شهروندان کمک بسزایی به پلیس کرده اند، به طوریکه 160 طرح در این مورد اجرا شده و 48 درصد افزایش اجرای طرح پاکسازی داشته ایم که نشان دهنده یک حرکت پرشتاب برای ایجاد فضای امن و پرنشاط در استان است.

فرمانده انتظامی استان قم در پایان افزود: در طول 7 ما گذشته 120 هزار مشاوره داشته ایم و تعداد5 هزار پرونده در مراکز مشاوره ای با کمک مشاورین نیروی انتظامی از ارجاع به دستگاه قضایی منصرف شدند و حدود 82 درصد این پرونده ها به مصالحه انجامیده است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه