زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اقتصاد کلان » رشد 17 درصدی صادرات میوه
تاریخ انتشار : 2018/10/27 - 15:58
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 23568
 289 بازدید

رشد 17 درصدی صادرات میوه

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در نیمه نخست امسال یک میلیون و 138 هزار تن انواع میوه های خوراکی، پوست مرکبات یا پوست خربزه به ارزش 741 میلیون دلار صادر شده که نسبت به پارسال 17 درصد رشد داشت.

رشد 17 درصدی صادرات میوه

به گزارش تدبیر تازه نیوز، در نیمه نخست امسال مجموع صادرات غیرنفتی کشور به بیش از 56 میلیون و 644 تن کالا به ارزش 23 میلیارد دلار کالا از ایران صادر شده است.

میوه و سبزیجات جزو اقلام صادراتی کشور به شمار می روند؛ مقایسه میزان صادرات میوه نشان می دهد که با وجود ممنوعیت صادرات برخی میوه ها به دلیل نیاز داخل اما همواره شاهد رشد صادرات آن بوده ایم. برابر آمار گمرک در نیمه نخست امسال نیز صادرات میوه 17 درصد و صادرات سبزیجات 98 درصد رشد داشت.

در 6 ماهه نخست پارسال 974 هزار تن میوه به ارزش 633 میلیون دلار و 732 هزار تن انواع سبزیجات به ارزش 221 میلیون دلار صادر شده بود.

نکته جالب در میوه های صادراتی، صادرات پوست خربزه است که در صنایعی همچون تولید دارو و لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد و بررسی جداول آماری گمرک نشان می دهد که به کشورهای پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، ترکیه، عراق، قطر، گرجستان، آلمان و انگلستان صادر شده است.

برابر آمار گمرک در نیمه نخست امسال یک میلیون و 116 هزار تن انواع سبزیجات، نباتات، ریشه و غده‌های زیرخاکی خوراکی صادر شده که به میزان 438 میلیون دلار برای کشورمان ارزآوری به همراه داشته است.

گمرک ایران در تازه ترین اقدام حمایتی از تولید و صادرات، به تازگی بسته ضد تحریمی برای حمایت از صادرات را رونمایی کرده است که بر اساس آن تسهیلات گمرکی برای ورود موقت کالا و استرداد حقوق ورودی با هدف حمایت از تولید و صادرات در 17 بند افزایش یافته است که این اقدام تسهیلات بیشتری را در اختیار واحدهای تولیدی برای صادرات قرار می دهد.

با الکترونیکی شدن مراحل مختلف تشریفات صادرات کالا در گمرک، عملیات صادرات در بستر الکترونیکی و به صورت دور اظهاری انجام می‌ گیرد. صادرکننده پس از اظهار کالای خود به صورت الکترونیکی، از گمرک درخواست ارزیابی کالا در محل را می کند و بدون مراجعه حضوری، مراحل تشریفات صادرات انجام می‌پذیرد. همچنین در صورت نیاز به مجوزهای موردی مراحل انجام کار از طریق پنجره واحد مجازی انجام می‌شود.

بر اساس آمارهای وزارت جهادکشاورزی سالیانه بیش از 120 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و نزدیک 22 میلیون تن انواع محصولات باغی در کشور تولید می شود.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , خبر داغ
ارسال دیدگاه