زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » اظهارات سخیف وزیر خارجه عربستان درباره ایران
تاریخ انتشار : 2018/10/27 - 12:59
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 23550
 169 بازدید

اظهارات سخیف وزیر خارجه عربستان درباره ایران

وزیر خارجه عربستان در نشست سالانه «گفتگوی منامه» در اظهاراتی مضحک دیدگاه این کشور در منطقه را روشنفکرانه توصیف کرد!

اظهارات سخیف وزیر خارجه عربستان درباره ایران

به نقل از شبکه الجزیره مباشر، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، در سخنانی در منامه در نشستی با عنوان «تغییرات خاورمیانه» که در چارچوب چهاردهمین کنفرانس «گفتگوی امنیت منطقه‌ای منامه» برگزار می‌شود، در اظهاراتی مضحک گفت: دیدگاه ما در منطقه روشنفکرانه و دیدگاه ایران مبتنی بر تاریکی است!

وزیر خارجه عربستان در ادامه یاوه‌گویی‌های همیشگی خود مدعی شد: ایران، بزرگ‌ترین حامی تروریسم در منطقه است و باید دخالت‌های خود را در منطقه متوقف کند.

وزیر خارجه سعودی همچنین ادعا کرد: «ایران، تضعیف و محدود شده است و این کشور محدودتر خواهد شد.»

جبیر در بخشی دیگر از اظهاراتش به روابط ریاض و واشنگتن اشاره کرد و گفت: رابطه ما با آمریکا، محکم است. سیاست خارجی دولت ترامپ، عاقلانه و واقع‌گرایانه است و ما در خلیج (فارس) از این مسئله حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه عربستان بدون اشاره به اقدامات مخرب رژیم سعودی در منطقه گفت: منازعات در منطقه خاورمیانه کار قدرت‌هایی است که می‌خواهند توازن قوا و ثبات را بر هم بزنند.

وزیر امور خارجه سعودی در ادامه اظهارات خود با تلاش برای تطهیر چهره ریاض در ماجرای جنایت علیه روزنامه‌نگار مخالف عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول گفت: افرادی که در پرونده قتل خاشقجی دست داشتند در عربستان محاکمه خواهند شد.

با اینکه منابع خبری غربی و ترکیه‌ای از نقش مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در پرونده خاشقجی پرده برداشته‌اند، جبیر از همگان خواست تا زمان تکميل شدن تحقيقات درباره اين پرونده صبر کنند و از پيش قضاوت نکنند.

وزیر خارجه عربستان در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: بحث‌ها و گفتگو‌های ائتلاف راهبردی خاورمیانه ادامه دارد و برخی مسئولان قطری در این گفتگو‌ها شرکت کرده‌اند. از ائتلاف راهبردی خاورمیانه حمایت می‌کنیم و اخیرا با همه کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) و مصر در عربستان، جلساتی برگزار کردیم.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه