زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۲۸
» خبر داغ » خداحافظی آیفون‌ های جدید با بریدگی نمایشگر
تاریخ انتشار : 2018/10/24 - 15:41
 کد خبر: 23128
 533 بازدید

خداحافظی آیفون‌ های جدید با بریدگی نمایشگر

سال گذشته اپل با معرفی آیفون X با بریدگی نمایشگر گرایش تازه ای را در صنعت تلفن های هوشمند بنیان گذاشت و کمی بعد مشخص گردید که سامسونگ به دنبال طراحی متفاوتی است تا آن را جایگزین بریدگی نمایشگر کند. حالا اطلاعات مربوط به پتنت تازه ای از اپل به بیرون درز کرده که نشان می دهد کمپانی کوپرتینویی هم در چنین اندیشه ایست و تلاش دارد باز هم مبدع طرحی تازه باشد.

خداحافظی آیفون‌ های جدید با بریدگی نمایشگر

آنطور که از ظاهر امر بر می آید اپل سخت روی طرح های مختلفی برای نمایشگرهای موبایل کار می کند که شامل حفره های متعددی هستند و قصد دارد از این حفره ها برای پیاده سازی طیف وسیعی از حسگرها نظیر دوربین سلفی و فیس آی دی به سطح نمایشگر آیفون استفاده نماید. بنابراین گوشی های این شرکت دیگر نیازی به بریدگی نمایشگر با اندازه فعلی نخواهند داشت.

اما برای اجرای این ایده روی نمایشگر لازم است که شرکت مورد بحث با کمک یک دریل کوچک برشی دایره ای شکل را روی سطح آن ایجاد نماید. بعد از این مرحله قسمت برش خورده نمایشگر از جای خود خارج می شود و سنسور مد نظر درون آن کار گذاشته می شود. البته لازم است اشاره کنیم که همزمان با ایجاد حفره در سطح نمایشگر با استفاده از نوعی ماده بالشتی شکل محدوده انتخابی حفاظت می شود تا از بروز هرگونه آسیب و ترک در آن جلوگیری به عمل بیاید.

اما سامسونگ هم دست روی دست نگذاشته و همانطور که پیشتر در خبرها خواندید مشغول کار روی طرحی است که امکان تعبیه نمودن دوربین در زیر پنل اولد دستگاه را میسر می کند. هرچند اینکه چنین طرح های آینده نگرانه ای دقیقا چه زمانی رنگ واقعیت به خود می گیرند و چه وقت باید با بریدگی نمایشگر خداحافظی کنیم مساله ایست که صرفا با گذر زمان مشخص میشود.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه