زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» بین الملل » سوریه به بازرسان سازمان ملل اجازه بازرسی از مراکز تحقیقاتی خود را داد
تاریخ انتشار : 2018/10/22 - 14:22
 کد خبر: 22590
 276 بازدید

سوریه به بازرسان سازمان ملل اجازه بازرسی از مراکز تحقیقاتی خود را داد

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد بازرسی مشترک کارشناسان سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی از مراکز تحقیقاتی این کشور مورد تائید قرار گرفت.

سوریه به بازرسان سازمان ملل اجازه بازرسی از مراکز تحقیقاتی خود را داد

به گزارش تدبیر تازه نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد دولت دمشق بازرسی از مراکز تحقیقاتی این کشور از سوی کارشناسان مشترک سازمان ملل و ناظر سازمان منع تسلیحات شیمیایی را مورد تائید قرار داده است.

معاون وزیر خارجه سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: ما تمامی بازدیدهای درخواست شده از سوی سازمان منع تسلیحات شیمیایی، از جمله مورد اخیر را مورد تائید قرار دادیم. این یک بازرسی رسمی به منظور پیگیری هدفی خاص است. ما به هیچ وجه مانع سازمان منع تسلیحات شیمیایی نخواهیم شد و اجازه خواهیم داد تا با دستاوردهای ما آشنا شوند، که نشان پایبندی ما به تعهداتمان است.

در حال حاضر فیصل مقداد، که پیشتر دیپلمات ارشد سوریه در سازمان ملل بوده است، ریاست یک کمیته دولتی را برعهده دارد که پایبندی سوریه به کنوانسیون سازمان ملل در خصوص ممنوعیت بکارگیری تسلیحات شیمیایی را تضمین می‌کند. کنوانسیون سازمان ملل مربوط به نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه در یک فرآیند تائید شده در سال 2013 می‌شود.

پیشتر در اوایل این ماه سازمان ملل اعلام کرد دو مرکز تحقیقاتی در بارزا و جمارایا، در شمال دمشق را برای بازرسی از سوی تیم مشترک این سازمان و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی انتخاب کرده است.

همچنین وزارت خارجه سوریه پیش از این از سازمان ملل خواست تا نقض قوانین بین المللی از سوی ائتلاف به سرکردگی آمریکا در این کشور را از طریق استفاده از گاز فسفر سفید در بمباران اخیر شهر حاجین واقع در جنوب شرقی این کشور را مورد بررسی قرار دهند.

ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه انجام عملیات نظامی علیه عوامل گروه تروریستی داعش در سوریه حضور دارد. حملات نظامی ائتلاف آمریکایی نه تنها مورد تائید دولت سوریه نیست بلکه بدون مجوز سازمان ملل نیز صورت گرفته است.

چندی پیش نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در لاهه اعلام کرد این کشور اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی در ادلب در چارچوب اقدامات تحریک آمیز در حال طراحی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی در این منطقه از سوریه هستند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه