زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» بین الملل » حضور وزیر کشور عراق در کربلا برای نظارت بر طرح‌های امنیتی اربعین/ بازداشت چند سرکرده داعش
تاریخ انتشار : 2018/10/21 - 10:53
 کد خبر: 22335
 307 بازدید

حضور وزیر کشور عراق در کربلا برای نظارت بر طرح‌های امنیتی اربعین/ بازداشت چند سرکرده داعش

یک منبع امنیتی در بغداد از سفر وزیر کشور عراق به کربلا به منظور نظارت بر اقدامات امنیتی ویژه حفاظت از زائران اربعین حسینی خبر داد.

حضور وزیر کشور عراق در کربلا برای نظارت بر طرح‌های امنیتی اربعین/ بازداشت چند سرکرده داعش

به گزارش تدبیر تازه نیوز، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، یک منبع امنیتی در بغداد اعلام کرد که قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق به منظور نظارت بر اقدامات امنیتی جهت حفاظت از زائران اربعین حسینی به کربلا رفته است.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد که الاعرجی بر طرح تامین امنیت زائران اربعین حسینی در بابل نیز نظارت دارد.

زیارت اربعین حسینی یکی ار مهمترین مناسبت‌های دینی عراقی‌ها به شمار می‌آید و در این ایام میلیون‌ها مسلمان با پای پیاده به کربلا می‌روند تا در این مراسم شرکت کنند. گروه تروریستی داعش هر ساله تلاش کرده این اجتماع عظیم را هدف حملات خود قرار دهد که تاکنون موفق نبوده است.

در همین راستا، فرمانده عملیات دیالی در عراق از اجرای عملیاتی گسترده برای نابودی کانون تروریستی و پیگیری گروهک‌های تروریستی داعش در شمال شرق این استان خبر داد و اعلام کرد که فرماندهی عملیات بغداد طرح‌های تروریستی برای هدف قرار دادن زائران حسینی در اواخر ماه جاری میلادی را خنثی کرد و نیروهای امنیتی شماری از عناصر داعش از جمله سرکرده این گروه تروریستی در استان‌های الانبار و کرکوک را بازداشت کردند.

فیصل کاظم العبادی، فرمانده پلیس دیالی هم از اجرای یک عملیات امنیتی برای نابودی گروهک‌های داعش در اطراف شهرستان “المقدادیه” خبر داد.

در همین راستا، کمیته امنیتی در شورای دیالی از پایان بزرگترین عملیات نظامی در داخل این استان خبر داد.

صادق الحسینی، رئیس کمیته امنیتی در شورای دیالی اعلام کرد: بزرگترین عملیات نظامی پس از پنج روز از زمان آغازش خاتمه یافت که شامل ۲۳ منطقه در دیالی می‌شد و بیش از ۴۰ مرکز مهم داعش را مورد هدف قرار داد.

وی در ادامه افزود: بارزترین نتایج این عملیات که از سه سال پیش بزرگترین عملیات در دیالی به شمار می‌آید انهدام بیش از ۴۰ مرکز داعش است و در جریان آن دو تن از سرکرده‌های داعش که یکی از آن‌ها مسئول نظامی دیالی نامیده می‌شد، کشته شدند.

از سوی دیگر، فرمانده عملیات بغداد از خنثی‌سازی طرح‌های داعش برای حمله به زائران اربعین حسینی خبر داد.

نیروهای پلیس عراق هم فرمانده نظامی داعش و دو تن از همراهانش را در شهرستان “الحویجه” به هلاکت رساندند.

منابع امنیتی عراق از وقوع درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح داعش در “الرساد” واقع در جنوب غربی کرکوک خبر دادند.

انتهای پیام


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه