زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» اجتماعی » هشدار نسبت به بحرانی شدن اوضاع سازمان تامین اجتماعی
تاریخ انتشار : 2018/10/16 - 15:27
 کد خبر: 21534
 591 بازدید

هشدار نسبت به بحرانی شدن اوضاع سازمان تامین اجتماعی

رئیس سازمان اداری و استخدامی یکی از چالش‌های جدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را صندوق‌های بازنشستگی دانست که با مشکل جدی در تامین منابع مواجه هستند و گفت: سازمان تامین اجتماعی که وضعیتی سربه سر دارد، اگر روند موجودش ادامه یابد از نقطه سر به سر خارج و با بحران روبرو می‌شود.

هشدار نسبت به بحرانی شدن اوضاع سازمان تامین اجتماعی

جمشید انصاری در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه خدمت در جشنواره شهید رجایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جشنواره شهید رجایی همه ساله برگزار و خط مشی‌های نظام اداری برای یک سال آینده تعیین می‌شود، با بیان اینکه دولت ما بسیار بیشتر از بسیاری کشورهای دیگر در تصدی امور ورود و مداخله دارد، گفت: البته در بسیاری موارد هرچقدر تلاش شده تصدی دولت کاهش یابد، تقاضای مردم برای دخالت دولت در اداره امور بیشتر شده است. حتی در اداره امور محلی شاهد گسترش مداخلات دولت هستیم و توقع است دولت نقش بیشتری در ایجاد امنیت و سایر خدمات اجتماعی ایفا کند.

انصاری افزود: در ایران هم مردم دولت گریز داریم و هم مردم دولت‌گرا. این انتظار وجود دارد که دولت امنیت، زیرساخت‌ و خدمات بهداشت و درمان ارائه کند و همه تحت پوشش نظامات رفاهی قرار گیرند. نهاد دولت هم به این امر بی‌میل نیست. سه دهه است در این سطح درگیر این مناقشات هستیم.

انصاری با اشاره به اینکه اگر پنج یا شش ابرچالش را در کشور برمی‌شماریم سه مورد آن در حیطه مسئولیت وزارت رفاه قرار گرفته است، گفت: اشتغال یکی از این چالش های جدی است. چالش دوم صندوق های بازنشستگی هستند که با مشکل جدی در تامین منابع مواجهند و در سازمان تامین اجتماعی که وضعیتی سربه سر دارد، اگر روند موجود ادامه یابد از نقطه سر به سر خارج و با بحران روبرو می‌شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: چالش سوم نیز آسیب‌های اجتماعی است. این وزارتخانه اهمیت بالایی دارد و اگر این نهاد بخواهد بخوبی به وظایفش عمل کند نیازمند تغییر جدی در روش های ارائه خدمت است. برنامه اصلاح نظام اداری چه در دولت و چه در نهادی چون وزارت رفاه برنامه کم اهمیتی نیست و اجرای درست آن تضمینی برای گذر موفق از چالش‌هاست.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه