زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» تله تایپ » حمله هکری به کنسول های بازی پلی استیشن PS4
تاریخ انتشار : 2018/10/14 - 19:59
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 21191
 676 بازدید

حمله هکری به کنسول های بازی پلی استیشن PS4

تعداد زیادی از کاربران PS4 در ردیت و دیگر شبکه‌های اجتماعی هشدار داده‌اند که با دریافت مسیج مشکوکی، دستگاه آنها دچار مشکل جدی شده است. در تعدادی از موارد، کاربران کنسول‌هایی که دچار این آسیب پذیری شده‌اند، مجبور شدند دستگاه‌های خود را به حالت تنظیمات کارخانه‌ای بازگردانند تا PS4 دوباره به حالت نرمال کار کند.

حمله هکری به کنسول های بازی پلی استیشن PS4

ما اشکالات این چنینی را در پلت‎‌فرم موبایل به دفعات دیده‌ایم، زمانیکه یک پیام خاص یا یک بدافزار می‌تواند به راحتی باعث خرابی و رفتار ناپایدار در دستگاه شود. اگر گزارشات اعلام شده صحیح باشد، سونی احتمالاً به سرعت دست به کار خواهد شد و یک سیستم عامل جدید برای حذف این مشکل عرضه خواهد کرد. اما برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، تا زمانی که سونی آپدیت جدیدی عرضه کند، مراحل زیر را برای محافظت از کنسول خود در برابر دریافت پیام از افراد ناشناس رعایت کنید.
اگر شما پیامی دریافت کردید، آن را از طریق اپلیکیشن Sony’s PlayStation Messages که برای گوشی اندرویدی و iOS موجود است، حذف کنید و به هیچ وجه آن را از کنسول باز نکنید.

گزارشاتی وجود دارد که حذف مسیج مشکوک از طریق اپلیکیشن سونی استمارفون پیش از روشن کردن کنسول و ورود به شبکه پلی‌استیشن، از بروز مشکل جلوگیری می‌کند. دانلود این اپ رایگان است و در هر دو فروشگاه اندروید و iOS موجود می‎باشد.

چطور پیام‌ها در پلی‌استیشن 4 را به دوستان خود محدود کنیم؟

راه اول: از یک مرورگر وب با این لینک رفته، اکانت PS4 خود را لاگین کنید. گزینه Personal Info | Messages را انتخاب کرده و بعد بر روی گزینه Edit کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که همه یا فقط دوستان و یا اصلا هیچکس به شما مسیج دهد. تا زمانی که سونی مشکل پیش آمده را حل کند، شما باید یکی از دو گزینه آخر را انتخاب کنید.

راه دوم: از کنسول PS4 خود به قسمت Settings —> Account Management —> Privacy Settings بروید، Personal Info | Messages را انتخاب کنید و دوباره به همان ترتیب تنظیمات خود را ویرایش کنید.

چطور دیتابیس سیستم PS4 را دوباره بازسازی کنیم؟

اگر متاسفانه دستگاه شما مورد آسیب این پیام مشکوک قرار گرفت و حتی پس از حذف آن کنسول شما به درستی رفتار نمی‌کند، ممکن است بخواهید که کنسول خود را در حالت safe mood بوت کنید و دیتابیس آن را دوباره راه‌اندازی کنید. این فرآیند احتمالاً تأثیری در اطلاعات ذخیره شده در بازی‌های شما نخواهد گذاشت. سونی در این رابطه گفته است:

درایو را اسکن می‌کند و یک پایگاه داده جدید از تمام محتویات سیستم ایجاد می‌کند. این عمل ممکن است بسته به نوع و تعداد داده‌های شما زمان متفاوتی به طول بیانجامد.

این گزینه برای پاکسازی داده‌ها در PS4 مفید است، چرا که همه چیز را بر روی هارد دیسک مرتب خواهد کرد. اگر شما با مشکلاتی مانند فریز شدن بازی و افت فریم دست و پنجه نرم می‌کنید، این گزینه را امتحان کنید.

انجام این مراحل قطعاً یک گام منطقی برای سروسامان دادن به سیستم و دوری از خطرات احتمالی پیش آمده در کنسول‌های PS4 است.


برچسب ها : ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه