زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » فلاحت پیشه: 143 رای طلایی به CFT باید در تاریخ ایران ثبت شود
تاریخ انتشار : 2018/10/11 - 13:36
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 20697
 1181 بازدید

فلاحت پیشه: 143 رای طلایی به CFT باید در تاریخ ایران ثبت شود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: 143 رای نمایندگان به لایحه CFT (مقابله با تامین مالی تروریسم) آرا طلایی بود که باید در تاریخ کشور ایران ثبت شود.

فلاحت پیشه: 143 رای طلایی به CFT باید در تاریخ ایران ثبت شود

حشمت الله فلاحت پیشه روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان در محل اتاق بازرگانی لرستان در توضیح تصویب این لایحه افزود: برای جلوگیری از مسایلی که در برجام پیش امد کمیسیون پیش از جلسه علنی مجلس در این راستا، جلسه غیرعلنی برگزار کرد.
وی اظهار داشت: نظر تمام مدیران عامل بانک، اتاق بازرگانی و وزارتخانه ها در خصوص لوایح چهارگانه از جمله CFT اخذ شده بنابراین پای این تصویب ایستاده ایم و مجبور نیستیم به پیامک ها و فحش هایی که از طرف افراد مختلف وجود دارد توجه کنیم.
وی با اشاره به توهین های افراد به نمایندگان موافق این لایحه تصریح کرد: 143 رای طلایی به CFT ریل حرکت کشور به سمت سراشیبی و چالش را عوض کرد اما متاسفانه در این راستا به مجلس شورای اسلامی ظلم شد.
فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه دنیا تنها امریکا و آمریکا فقط ترامپ نیست، ادامه داد: نیکی هیلی به دلیل اینکه باعث رسوایی سیاست خارجی امریکا شد از صحنه کنار رفت چرا که قرار بر محاکمه ایران بود اما محاکمه ترامپ شکل گرفت و 12 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص سلامت هسته ای ایران ارائه شد و یک رای طلایی در لاهه گرفتیم.
به گفته وی بعد از تصویب CFT بسیاری از موسسات مالی دنیا که در آمریکا مستقر و از تصمیم گیرندگان سوئیفت هستند اذعان داشته اند باید راه را برای فعالیت ایران باز کرد.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه سیاست مدار حفظ دیپلماسی درست است، اظهار داشت: 28 سفیر اتحادیه اروپا را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دعوت کردیم و برنامه کاری نوشتیم اما متاسفانه آقایان در رسانه ملی این مهم را سانسور کردند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: 205 کشور و منطقی که سازمان اداری و بانک دارد عضو FATF هستند در حالیکه کل اعضای سازمان ملل متحد کمتر از 200کشور و بنابراین ارتباطات در FATF بیشتر است.
فلاحت پیشه گفت: افرادی که در حوزه بانکی و تجاری فعال هستند اثرات مثبت مصوبه اخیر مجلس در خصوص مقابله با تامین مالی تروریسم را می دانند که نشان می دهد مجلس کار خود را به خوبی انجام داده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه حوزه عمومی کشور پر از تابو و جزمیت است که باید آنها را کنار گذاشت و تصمیم اساسی گرفت.
وی با انتقاد از روند کند برخی امور در کشور افزود: اتاق ایران در مجلس شورای اسلامی جایگاه تصمیم گیری دارد و آنگونه که فعالان این اتاق ابراز می کنند در دولت نیز حضور دارند.
فلاحت پیشه تاکید کرد: معتقدم همین که راه انتحار را پیش نگرفتیم باید ادامه یابد و با اصلاحت داخلی نسبت به اصلاح امور اصل گام برداشت.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه