زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۴
» اقتصادی » رکورد تاریخی سقوط در بورس تهران
تاریخ انتشار : 2018/10/07 - 13:29
 کد خبر: 20130
 426 بازدید

رکورد تاریخی سقوط در بورس تهران

شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران، امروز بیش از 7000 واحد کاهش پیدا کرد تا بزرگترین سقوط تاریخ بورس در 10 سال اخیر رقم بخورد.

رکورد تاریخی سقوط در بورس تهران

به گزارش تدبیر تازه نیوز، بورس تهران در ماه‌های اخیر رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده بود به طوری که از ابتدای امسال شاخص کل تقریبا ۲ برابر شد و حتی صعود تاریخی بیش از 7000 واحدی را تجربه کرد اما روز سه شنبه هفته گذشته همزمان با کاهش شدید نرخ دلار در بازار 7220 واحد سقوط کرد و رکوردی تاریخی را از خود برجای گذاشت.

در پایان معاملات امروز نیز بورس تهران با ریزش 7665 واحدی به کانال 176 هزار و 419 واحد سقوط کرد و بالاترین افت تاریخ بورس رقم خورد.

علت صعود بورس در ماه‌های اخیر، آثار گرانی دلار بر سوددهی شرکت‌های صادرات‌محور بود اما طبیعی است که با کاهش قیمت دلار، چشم‌انداز سوددهی این شرکت‌ها منفی شود. نکته جالب آن که هر ۱۰ روز بزرگ سقوط بورس در ۱۰ سال اخیر در دولت روحانی اتفاق افتاده که گویای نوسان شدید بازار سرمایه در این دولت است و این مسئله، می‌تواند اعتماد مردم به بورس را خدشه‌دار کند چراکه مردم عادی معمولا به علت نداشتن دانش کافی نسبت به بازار سرمایه و عدم دسترسی به اطلاعات نهانی، کمترین سود را از بورس می‌برند و بیشترین زیان را می‌دهند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اقتصادی , بورس , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه