زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » بازتاب گسترده بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان
تاریخ انتشار : 2018/10/04 - 17:43
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 19671
 366 بازدید

بازتاب گسترده بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (پنجشنبه) در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی با تأکید بر اینکه جوانان، راه حل مشکلات کشور هستند، به ارائه تحلیلی از شرایط حساس کنونی پرداختند و تأکید کردند، آمریکایی‌ها با عربده‌کشی، بیان سخنان سخیف و تصوراتی واهی درصدد تصویرسازی کاملاً وارونه از قدرت خود و از اوضاع ایران هستند، اما مجموعه عظیم جوانان میهن و ملت بزرگ ایران می‌دانند که باید با ناکام گذاشتن آخرین حربه باقیمانده دشمن یعنی تحریم، سیلی دیگری به آمریکا بزنند که ان‌شاءالله خواهند زد.

بازتاب گسترده بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند: «اقتصاد ملی کشور می‌تواند تحریم را شکست دهد و به حول و قوه الهی، تحریم‌ها را شکست خواهیم داد و شکست تحریم به معنای شکست آمریکا است و آمریکا باید با این شکست، یک سیلی دیگر از ملت ایران خواهد خورد.»

اکثر رسانه‌های جهان به بخش‌های اقتصادی سخنان رهبری پرداخته و بر این جمله متمرکز شدند که «جمهوری اسلامی ایران با شکست تحریم‌های جدید آمریکا، سیلی محکمی به واشنگتن خواهد زد».

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، گزارشی در این رابطه منتشر کرد و نوشت: «رهبر ایران گفته است جمهوری اسلامی با شکست تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران به آمریکا سیلی خواهد زد. آیت‌الله خامنه‌ای گفت که شنیده “دونالد ترامپ” رئیس‌جمهور آمریکا به سران اروپا گفته است که جمهوری اسلامی در ماه‌های آتی فروخواهد پاشید، اما وی این اظهارات را کاملا رد کرد.»

واشنگتن‌پست در ادامه به هشدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علیه رسانه‌های بیگانه اشاره کرد و نوشت، «او گفت رسانه‌های تحت کنترل دشمنان خارجی می‌توانند همانند تسلیحات شیمیایی خطرناک باشند.»

خبرگزاری «رویترز» نیز نوشت: «ایران با شکست تحریم‌ها قصد دارد سیلی محکمی به آمریکا بزند. این گفته رهبر ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای در سخنرانی امروز خود است که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد».

رویترز همچنین به نقل بخش دیگری از اظهارات امروز آیت الله خامنه‌ای پرداخت و نوشت: «مردم ایران در برهه‌ای حساس هستند چرا که با فشار از جانب آمریکا و مشکلات اقتصادی مواجهند… حساس از این نظر که از یک سو با عربده کشی قدرت‌های متکبر و سیاستمداران امپریالیست آمریکا روبرو هستند و از سوی دیگر با مشکلات اقتصادی و تنگی معیشت بخش بزرگی از قشر ضعیف در کشور».

رویترز در ادامه تأکید کرد: «از زمانی که دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای چندجانبه ایران خارج شد، اختلاف میان ایران و آمریکا شدت گرفته است… آمریکا گفته است که قصد دارد تحریم‌های جدیدی را با تمرکز بر بخش نفت ایران در تاریخ 4 نوامبر با هدف متوقف کردن مشارکت ایران در درگیری‌های سوریه و عراق وضع کند و با این کار به گفته خود جمهوری اسلامی را پای میز مذاکرات بر سر برنامه موشکی خود بیاورد».

این در شرایطی است که مبارزات ضدتروریستی ایران علیه تروریست‌های بین‌المللی در عراق و سوریه به درخواست مستقیم دولت‌های این دو کشور صورت می‌گیرد و تهران بارها اعلام کرده که برنامه موشکی خود را که یک برنامه کاملا تدافعی است غیرقابل مذاکره می‌داند.

رونامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز در گزارشی در این رابطه نوشت:‌ «رهبر ایران در سخنرانی امروز خود که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد متعهد شد که ایران با شکست تحریم‌ها سیلی محکمی به آمریکا بزند».

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت: «رهبر ایران معتقد است مردم ایران به دلیل تهدیدات آمریکا و مشکلات اقتصادی در برهه‌ای حساس قرار گرفته‌اند… تنش‌ها میان ایران و آمریکا پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای چندجانبه با جمهوری اسلامی در ماه گذشته افزایش یافته است».

رادیو آزاد اروپا نیز نوشت: «رهبر ایران، سیلی محکم به آمریکا و شکست تحریم‌ها را وعده داده است. وی گفته است با لطف خداوند، مردم ایران تحریم‌ها را شکست خواهند داد و شکست تحریم‌ها شکست آمریکا خواهد بود».

این گزارش در ادامه تأکید کرد: «در سخنرانی امروز رهبر ایران، ده‌ها هزار نفر از اعضای نیروهای بسیج و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز حضور داشتند که در حضور آنها، آیت‌الله خامنه‌ای گفت آمریکا باید یک سیلی دیگر از مردم ایران با شکست تحریم‌ها بخورد».

این گزارش افزود: «رهبر ایران با اشاره به مشکلات اقتصادی ملت ایران و تنگی معیشت بخش بزرگی از اقشار ضعیف کشور، خاطر نشان کرد که مردم ایران در برهه‌ای حساس هستند… اما تحریم‌های اقتصادی شکننده‌تر از اقتصاد ملی ایران است».

رادیو آزاد اروپا همچنین نوشت: «رهبر ایران علاوه بر این، یک بار دیگر به کسانی که درخواست مذاکره با آمریکا دارند هشدار داد و گفت چنین درخواست‌هایی خیانت به کشور ایران است. رهبر ایران معتقد است دشمن می‌خواهد ملت ایران به این نتیجه برسد که تنها راه‌حل تسلیم به آمریکا است».

روزنامه «اکسپرس» انگلیس نیز در گزارش در بازتاب بیانات رهبری نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران گفته است، ملت ایران با شکست تحریم‌ها سیلی محکمی بر صورت دونالد ترامپ و آمریکای متکبر خواهد کوبید».

این گزارش همچنین به شکایت ایران علیه آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری اشاره کرد و نوشت: «قضات این دیوان اینطور استدلال کرده‌اند که تحریم‌های وضع شده توسط دولت ترامپ نقض پیمان مودت میان دو کشور در سال 1955 است».

وبسایت روسی «وستنیک کاوکازا» نیز نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران در سخنرانی خود خطاب به جمعیت عظیم بسیجیان، درست یک روز پس از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری که یک پیروزی برای ایران بود تأکید کرد، آمریکا در اشتباه است که ایران طی دو تا سه ماه آینده سقوط خواهد کرد».

این گزارش با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت: «دشمنی آمریکا با ملت ایران به دلیل شعارهای مرگ بر آمریکا نیست. آنها (آمریکایی‌ها) از اقتدار جمهوری اسلامی و قدرت انقلاب هراس دارند».

خبرگزاری رسمی چین «شینهوا» نیز تأکید کرد: «ایران آمریکا را در تحریم‌های اقتصادی شکست خواهد داد. این اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران در سخنرانی امروز خود بود».


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه