زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » انهدام باند ‌قاچاق انسان/تشکیل ۱۹ پرونده اختلاس مالی/آخرین جزئیات پرونده مسمومیت الکلی هرمزگان
تاریخ انتشار : 2018/10/03 - 12:54
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 19456
 498 بازدید

انهدام باند ‌قاچاق انسان/تشکیل ۱۹ پرونده اختلاس مالی/آخرین جزئیات پرونده مسمومیت الکلی هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه نیروی انتظامی یک سازمان اجتماعی با پوششی امنیتی است، گفت: ثبات جامعه در پرتو صحت عمل، کارآمدی و نحوه عملکرد کارکنان آن معنا و مفهوم پیدا می کند.

انهدام باند ‌قاچاق انسان/تشکیل ۱۹ پرونده اختلاس مالی/آخرین جزئیات پرونده مسمومیت الکلی هرمزگان

سردار ملکی صبح امروز در نشستی خبری با تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت “اباعبدالله الحسین”(ع) و تبریک و گرامیداشت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: هفته ناجا از ۱۳ مهر با شعار “پلیس مقتدر، امین مردم” آغاز؛ که در این هفته بیش از ۱۷۰ برنامه تکلیفی و ابتکاری توسط فرماندهی انتظامی استان هرمزگان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقوله امنیت و احساس امنیت از دیر باز و از زمانیکه بشر پا به عرصه وجود نهاده همواره از نیازهای اولیه وی بوده است، افزود: امنیت، به مثابه یکی از پدیده های اساسی و بنیادین در زندگی اجتماعی است و از جمله نیازهای فردی و اجتماعی به شمار می رود، امروزه امنیت در توسعه همه جانبه کشور نقش بسزایی داشته و احساس امنیت رشد و شکوفایی فعالیت های ارزشمند جامعه را در پی خواهد داشت.

سردار ملکی تصریح کرد: تأمین امنیت، آسایش فردی، اجتماعی و عدالت از مهمترین وظایف پلیس است، بنابراین‌ تردیدی نیست که راه اصلی تحقق امنیت اجتماعی مطلوب، داشتن پلیسی مقتدر و در عین حال خوش رفتار و رئوف است، در واقع حکومت با اقتدار، بدون داشتن پلیس مقتدر، هوشمند، توانا و با کفایت محقق نخواهد شد.

این مقام انتظامی بر نقش تاثیرگذار و مثبت رسانه‌ها در ارتقاء احساس آرامش و آسایش مردم و هدایت افکار عمومی تاکید ‌و اظهار کرد: ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی وظیفه سنگینی است که بر عهده رسانه ها و اصحاب قلم بوده و خبرنگاران می توانند با اطلاع رسانی شفاف، هدفمند و سریع، هشدارهای انتظامی و توسعه آموزش های همگانی و نمایش بازتاب مثبت اقدامات پلیس زمینه مشارکت مردم در تامین و حفظ امنیت را ایجاد کنند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی یک سازمان اجتماعی با پوششی امنیتی است و ثبات جامعه در پرتو صحت عمل وکارآمدی و نحوه عملکرد کارکنان آن معنا و مفهوم پیدا می کند، گفت: در بین نهادهای قانونی، پلیس هر کشور از جایگاه ویژهای برخوردار است، پلیس نهادی است که اقتدار قوانین هرحکومتی را به نمایش می گذارد و چگونگی عمل و رفتار آن بیانگر نگاه آن حکومت به حقوق انسانها و شهروندان و میزان انضباط اجتماعی در جامعه است.

سردار ملکی با بیان اینکه پلیس در صدد بهره گیری از ظرفیت رسانه ها برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی است، گفت: آگاهسازی باید در جهت ارتقاء سطح امنیت عینی و ذهنی جامعه و توجه به الگوهای صحیح رفتاری و قانون گرایی باشد.

در ادامه، فرمانده انتظامی استان از کشف ۶۸۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق با افزایش ۱۸۲ درصدی طی شش ماهه اول امسال در سطح استان خبر داد.

سردار ملکی در جمع خبرنگاران بیان کرد: پلیس استان هرمزگان طی شش ماهه اول سال جاری، با تلاش شبانه روزی، اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده‌، ۲۲۰۰ دستگاه خودرو و ۵۸ فروند شناور حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کرد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت مجموعا ۶۸۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق با تلاش ماموران انتظامی کشف شد، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸۲ درصد افزایش داشته است.

سردار ملکی ادامه داد: با تلاش ماموران انتظامی در این مدت حدود ۳۶ تن انواع مواد مخدر کشف و ۴۶۴ دستگاه خودرو در بحث حمل و قاچاق مواد افیونی توقیف شد، همچنین یک هزار و ۸۱۹ قاچاقچی مواد مخدر، هزارو ۲۰۴ خرده فروش دستگیر و ۱۵ هزار کارتن خواب از سطح استان جمع آوری شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به کاهش ۸درصدی مجموع سرقت ها، تصریح کرد: طی این مدت با تلاش مأموران در سرقت های منزل ۱۴درصد، سرقت بعنف ۱۳درصد، مغازه ۱۱درصد، موتورسیکلت ۳۲درصد و کیف قاپی ۶ درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه در زمینه ترافیکی و حوادث جاده ای درون و برون شهری نیز وضعیت خوب و قابل قبولی را شاهد هستیم، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه پلیس راه شاهد کاهش ۱۵ درصدی متوفیان و کاهش ۲۴ درصدی مصدومان تصادفات بوده ایم، همچنین در حوزه راهور مصدومان تصادفات ۸ درصد کاهش و متوفیان تصادفات ۱۲ درصد افزایش داشته است.

سردار ملکی با اشاره به بازدید ۶۳ هزار و ۳۱۲ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس، بیان کرد: طی این بازدید ها با ۴۸ هزار و ۷۹۴ واحد صنفی متخلف برخورد لازم صورت پذیرفته و یک هزار و ۲۱۶ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

وی با اذعان به اینکه مجموع تماس شهروندان با دفاتر نظارت همگانی پلیس ۱۳ هزار و ۸۷ فقره بوده است، افزود: وقوع جرایم سایبری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۱.۴۷ درصد افزایش داشته که ۹۵.۲۹ درصد جرایم توسط کارشناسان فتا منجر به کشف شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش ۴ درصدی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی، خاطرنشان کرد: تعداد تماس های عملیاتی ۶۵ هزار و ۹۷۰ فقره تماس بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش تماس داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص پرونده مسمومیت الکلی بندرعباس نیز تاکنون ۲۱ نفر فوت و ۲۵۰ نیز دچار مسمومیت شده اند، اظهار کرد: توزیع کنندگان اصلی که دو نفر بودند نیز دستگیر شده اند؛ الکل مورد استفاده در این مشروبات دست ساز بوده و از تهران خریداری شده بود. پرونده در حال بررسی است و نمونه جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شده و هنوز جواب آن را دریافت نکرده‌ایم.

سردار ملکی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل زوج فرهنگی در بندرعباس، خاطرنشان کرد: بر روی مظنونان زیادی در این پرونده کار شد و تحقیقات ادامه دارد؛ البته آنچه به قطعیت رسیده به زور وارد نشدن متهمان و بدست آوردن سرنخ‌هایی مهم است. همچنین مقداری طلا از این منزل سرقت و ۲۳ ضربه چاقو نیز به یکی از مقتولان وارد شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان در خصوص پرونده شهادت دو تن از کارکنان نیروی انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: این موضوع در حال پیگیری است و دو پرونده قتل زوج فرهنگی در بندرعباس و شهادت کارکنان نیروی انتظامی حداکثر تا دو ماه آینده به نتیجه می رسد.

وی در خصوص پرونده قاچاق خودرو نیز تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاقچیان کلان و شبکه‌ای، این موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی هرمزگان بوده و در بحث قاچاق خودرو از شهریور سال ۹۶ بر روی این پرونده فعالیت خود را آغاز کرده و توانستیم به نتایج مهمی دست پیدا کنیم و اکنون به مرحله کیفرخواست رسیده است.

سردار ملکی با بیان اینکه خبر منتشر شده مبنی بر دستگیری تعدادی تکفیری در بندرخمیر، صحت نداشت، خاطرنشان کرد: در سطح استان هرمزگان با بیداری دستگاه‌های متولی، امنیت مناسبی برقرار است.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین در موضوع ممانعت از تردد خودروهای سنگین در سطح استان هرمزگان، بیان کرد: در این خصوص با تهدیدکنندگان تردد خودروهای سنگین نیز مقابله جدی شده و در حال حاضر ۹ نفر دستگیر شده اند که آخرین مورد آن شب گذشته (۱۰ مهر) یک خودروی زانتیا با سلاح سرد سبب ممانعت حرکت خودروهای سنگین می شد که با هوشیاری مأمورین انتظامی دستگیر شد.

سردار ملکی با بیان اینکه تاکنون ۱۹ پرونده مربوط به اتهام اختلاس، تسهیلات بانکی و پولشویی، زمین خواری و فرار مالیاتی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در این پرونده ها ۲۶ نفر اعم از افراد حقوقی و حقیقی دستگیر شده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در هفته ناجا خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد ممانعت قضایی نیز ترخیص می‌شوند، اضافه کرد: بزودی خبر انهدام باند بزرگ قاچاق انسان با تعداد دستگیری بالا نیز اطلاع رسانی می شود.


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه