زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » برهم احمد صالح کیست؟
تاریخ انتشار : 2018/10/03 - 11:15
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 19444
 457 بازدید

برهم احمد صالح کیست؟

برهم احمد صالح، از رهبران اتحادیه میهنی کردستان در سایه اختلافات بین دو حزب عمده کُرد که به تعویق چندین جلسه رأی‌گیری پارلمان انجامید، سرانجام با رأی نمایندگان رئیس‌جمهوری جدید عراق شد.

برهم احمد صالح کیست؟

به گزارش تدبیر تازه نیوز، شبکه خبری العالم گزارش داد: برهم احمد صالح در سال ۱۹۶۰ میلادی در شهر سلیمانیه به دنیا آمد و از سال ۱۹۷۶ نیز به عضویت اتحادیه میهنی کردستان درآمد؛ جایی که در سال ۱۹۹۲ به عنوان عضو شورای رهبری این حزب انتخاب شد و در حال حاضر نیز به عنوان عضو دفتر سیاسی و معاون دوم دبیرکل حزب فعالیت می‌کند.

رئیس‌جمهوری جدید عراق که در سال ۱۹۸۷ میلادی مدرک دکتری آمار و کاربردهای کامپیوتر در مهندسی را از دانشگاه لیورپول بریتانیا دریافت کرده، بنیانگذار دانشگاه آمریکایی در شهر سلیمانیه بوده و در حال حاضر نیز ریاست هیأت امنای این دانشگاه را بر عهده دارد.

برهم احمد صالح همچنین از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ میلادی به عنوان نخست‌وزیر دولت تحت رهبری اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه و طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ نیز به عنوان نخست‌وزیر اقلیم کردستان فعالیت کرده است.

رئیس‌جمهوری جدید عراق همچنین سابقه فعالیت به عنوان معاون نخست‌وزیر عراق طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ را در کارنامه خود دارد و در حد فاصل این دو دوره نیز وزیر برنامه‌ریزی این کشور بود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه