زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » ولید معلم : ائتلاف آمریکایی با هر چیزی در سوریه جنگید جز تروریسم
تاریخ انتشار : 2018/09/29 - 18:41
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 18927
 507 بازدید

ولید معلم : ائتلاف آمریکایی با هر چیزی در سوریه جنگید جز تروریسم

وزیر خارجه سوریه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد که دمشق تمایل دارد تمامی آوارگان سوری به کشور خود بازگردند.

ولید معلم : ائتلاف آمریکایی با هر چیزی در سوریه جنگید جز تروریسم

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از اسکای نیوز، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه عنوان داشت: دولت سوریه با کمک روسیه به حمایت از آوارگان و تامین ملزومات زندگی برای آنها ادامه می‌دهد.

ولید معلم تصریح کرد: طرف‌هایی هستند که پرونده انسانی را سیاسی کرده و آن را به عنوان اهرم فشاری در اجرای دستورکارهای سیاسی خود به کار می‌گیرند.

وزیر خارجه سوریه عنوان داشت: ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا غیر قانونی بوده و با هر چیزی در سوریه جنگید جز تروریسم.

وی تاکید کرد که ائتلاف تحت امر آمریکا شهر رقه در سوریه را منهدم کرد و کشتارهای دسته جمعی را در حق غیرنظامیان مرتکب شد و مناسب‌ترین نام برای آن “ائتلاف حمایت از تروریسم” است و اهداف این ائتلاف با اهداف گروه‌های تروریستی برای گسترش آشوب و کشتار و تخریب همسو است.

ولید معلم خاطرنشان کرد: ما با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی همکاری می‌کنیم اما کشورهایی هستند که مانع از انجام تحقیقات در سوریه می‌شوند.

وی افزود: ترکیه با تسهیل در عبور تروریست‌ها از طریق اراضی خود، از آنها در سوریه پشتیبانی کرد.

ولید معلم خاطرنشان کرد: ما بر چارچوب فعالیت کمیته بررسی قانون اساسی تاکید داریم و نباید هیچ شروطی تحمیل شود.

وی تاکید کرد که درهای سوریه در مقابل تمامی سوری‌های خارج از کشور برای بازگشت داوطلبانه و امن به وطن خود باز است.

ولید معلم تصریح کرد که استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحت هر شرایط و در هر مکان و زمانی و علیه هر فردی، امری محکوم شده و کاملاً مردود است.

وی درمورد تلاش‌ها برای بازسازی سوریه خاطرنشان کرد: اولویت برای مشارکت در برنامه‌های بازسازی سوریه متعلق به کشورهای دوستی است که در جنگ علیه تروریسم با ما مشارکت کردند. ما از طرح‌های کشورها و طرف‌هایی که در تعدی به سوریه مشارکت نداشتند، استقبال می‌کنیم.

وزیر خارجه سوریه از سازمان ملل نیز خواست تا برای پایان دادن به هرگونه اقدامات اسرائیل در جولان اشغالی و فلسطین اشغالی دست به کار شده و اسرائیل را ملزم به اجرای قطعنامه‌های ذی ربط سازمان ملل کند.

وی افزود: اتهام‌های آماده و سناریوهای چیده شده‌ای برای حمله به سوریه وجود دارد، همانطور که آمریکا و فرانسه و انگلیس تجاوز سه جانبه ظالمانه خود را در ماه آوریل گذشته با بهانه استفاده از سلاح‌ شیمیایی علیه سوریه انجام دادند؛ در حالی که هیچ تحقیقی صورت نداده و یا شواهدی نداشتند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه