زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» خبر داغ » از تمام کشورها می‌خواهیم که ایران را منزوی کنند
تاریخ انتشار : 2018/09/25 - 18:57
 کد خبر: 18405
 795 بازدید

ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد؛

از تمام کشورها می‌خواهیم که ایران را منزوی کنند

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در راستای سیاست‌های خصمانه کاخ سفید اظهار کرد: من از تمام کشورها می‌خواهم که ایران را منزوی کنند.

از تمام کشورها می‌خواهیم که ایران را منزوی کنند

به گزارش تدبیر تازه نیوز دونالد ترامپ در این سخنرانی با بیان اینکه آمریکا در خاورمیانه با توجه به رویکرد جدید خود گام‌های بزرگی برداشته و در تلاش است که تغییراتی تاریخی ایجاد کند، در راستای سیاست‌های ایران‌هراسی و تفرقه‌افکنانه کاخ سفید ادعا کرد: رهبران ایران به دنبال مرگ و نابودی هستند. آنها به مرزهای همسایگان خود و حاکمیت ملی این کشورها احترام نمی‌گذارند و منابع مردم کشور خود را غارت می‌کنند تا آن را صرف خود و ایجاد آشوب در منطقه خاورمیانه کنند.

وی در حالی که سعی داشت مردم و نظام ایران را از هم جدا نشان دهد سعی کرد تاثیر فشارهای تحریم‌های آمریکا را ناشی از سیاست‌های تهران نشان دهد و اظهار کرد: مردم ایران به درستی خشمگین هستند. مقامات این کشور میلیاردها دلار از سرمایه مردم ایران را اختلاس کرده‌اند. بخش‌های ارزشمند اقتصاد این کشور را در دست گرفته‌اند و منابع را غارت کردند تا جیب خود را پر از پول کنند و جنگ راه بیندازند! مردم ایران تاکنون بهای سنگینی را به خاطر سیاست‌های خصمانه و توسعه طلبانه‌ای که کشورشان در منطقه دنبال کرده پرداخته اند.

رئیس جمهور آمریکا که توافق بین المللی برجام را نقض کرده و از این توافق یکجانبه خارج شده است مدعی شد: بسیاری از کشورهای خاورمیانه از تصمیم ما برای خروج از توافق بد 2015 استقبال کردند. براساس این تصمیم بار دیگر تحریم‌ها باز خواهد گشت چراکه توافق هسته ای یک موهبت باد آورده‌ای را برای ایران به همراه آورد.

وی که از توانمندسازی توان دفاعی جمهوری اسلامی خشمگین است نظام ایران را دیکتاتور و تامین کننده مالی تروریسم خواند و به دخالت نظامی در یمن و سوریه متهم کرد و افزود: بودجه نظامی این کشور 40 درصد افزایش پیدا کرد و نظام دیکتاتور ایران از این منابع علیه مردم خود، تامین مالی تروریست‌ها و ایجاد جنگ و کشتار در سوریه و یمن استفاده کرد.

ترامپ با بیان اینکه ایالات متحده کمپین فشار جدید اقتصادی علیه ایران راه انداخته تا دسترسی ایران را به منابع مالی قطع کند و نتواند از این منابع برای پیشبرد سیاست های خونبار خود استفاده کند، اظهار کرد: تحریم‌ها از 5 نوامبر برگردانده می‌شود و تحریم‌های جدیدی نیز در پی آن خواهد آمد. ما فروش نفت ایران را مورد هدف قرار داده‌ایم.

در حالی که ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و آژانس در گزارشات خود پایبندی تهران را بارها اعلام کرده است ترامپ افزود: اجازه نمی‌دهیم که حامی تروریست‌ها خطرناک‌ترین اسلحه‌های زمین را در دست بگیرند. رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا می دهد و اسرائیل را تهدید می کند نباید به سلاح های پیشرفته از جمله کلاهک‌های هسته‌ای دسترسی داشته باشد که بخواهد آن را به برخی از شهرها پرتاب کند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود بار دیگر در راستای سیاست‌های تفرقه‌افکنانه خود گفت: ما از تمام کشورها می‌خواهیم که ایران را منزوی کنند و از مردم آن کشور حمایت کنند تا این مردم بتوانند حقوق مذهبی و آینده خود را دست بگیرند.

ترامپ در آغاز سخنرانی خود در سازمان ملل هنگام دفاع از عملکرد دولت خود در طول دو سال گذشته با خنده معنادار حضار مواجه شد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه