زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » ویژه برنامه‌های فرهنگی شركت بهره برداري مترو تهران به مناسبت ايام محرم و صفر، آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی 98-97
تاریخ انتشار : 2018/09/22 - 18:09
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 17759
 331 بازدید

ویژه برنامه‌های فرهنگی شركت بهره برداري مترو تهران به مناسبت ايام محرم و صفر، آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی 98-97

مدير ارتباطات و امور بين الملل شرکت بهره برداری متروي تهران و حومه از اجرای برنامه هاي متنوع به مناسبت ايام محرم و صفر، آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید خبر داد.

ویژه برنامه‌های فرهنگی شركت بهره برداري مترو تهران به مناسبت ايام محرم و صفر، آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی 98-97

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه، محسن محمديان با گراميداشت هفته دفاع مقدس و ياد ونام شهداي جنگ هشت ساله گفت: نمايشگاه دستاوردهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران با عنوان «راه بي نهايت» با همكاري سازمان حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ارتش جمهوري اسلامي ايران و مشاركت شهرداري منطقه شش در ايوان انتظار ايستگاه ميدان ولي عصر (عج) در حال برگزاري است.
وي هدف از اجراي اين برنامه را ترويج فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس عنوان كرد و افزود: در اين نمايشگاه كه ازشنبه 31 شهريور تا 5 مهر ماه97 برگزار خواهد شد، دستاوردهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در غرفه هاي متنوعي مانند كتاب، عكس، آثار حجمي و نمايش آخرين دستاوردهاي ارتش در زمينه دفاعي و هم چنين اجراي برنامه روايت گري از ايثار و جانفشاني هاي ارتش به نمايش گذاشته مي شود.
محمديان افزود: اين نمايشگاه از ساعت 9 تا 17 ميزبان مسافران ايستگاه متروي ميدان ولي عصر (عج) در ايوان انتظار است.
وي در ادامه از برگزاري نمايشگاه آثار هنري جانبازان اعصاب روان آسايشگاه ثارالله به مناسبت هفته دفاع مقدس در ايوان انتظار خبر داد و گفت: آثار هنري جانبازان اعصاب و روان بيمارستان نيايش تهران به صورت نمايشگاه در ايوان انتظار واقع در ايستگاه متروي ميدان وليعصر (عج) در معرض تماشاي مسافران قرار مي گيرد.
وي هدف از برگزاري اين نمايشگاه آشنايي مسافران شهر زيرزميني با توانمندي جانبازان گرامي عنوان كرد و افزود: گذرگاه هاي فرهنگي مترو به ويژه ايوان انتظار محل مناسبي براي نمايش و عرضه توانمندي اين عزيزان مي است. به همين منظوربخشي از آثار هنري جانبازان مانند تابلوي نقاشي، كاشي كاري، معرق، سازه هاي چوبي، وسايل تزييني و محصولات چرم در معرض نگاه مسافران مترو قرار مي گيرد.

محمديان گفت: به مناسبت آغاز ماه محرم كاركنان شركت بهره برداري متروي تهران و حومه روز چهارشنبه 21 شهريور ماه با حركت هيات عزاداري با نواي “لبيك يا حسين” از ايستگاه امام خميني (ره) به سمت امام زاده روح الله حركت كردند. اين برنامه فرهنگي و مذهبي به سبك مراسم سنتي چهارپايه خواني در تهران قديم برگزار شد.
وي همچنين از برگزاري نمايشگاه”مرثيه آفتاب” ويژه ماه محرم و صفر با موضوعات‌ تاسوعا، عاشورا‌ و شهادت ۷۲ تن از ياران با وفای امام حسين(ع) خبر داد و گفت: اين مراسم در ايستگاه تجريش، مصلي امام خميني(ره)، ميدان وليعصر(عج) و توحيد از يكشنبه 18 شهريور ماه آغاز و تا شنبه 19 آبان ماه 97 ادامه دارد.
مدير ارتباطات و امور بين الملل شرکت بهره برداری متروي تهران و حومه هدف از برگزاري اين نمايشگاه را آشنايی نسل جوان با وقايع و عبرت‌های عاشورا، الگو‌پذيری از ياران با وفای امام حسين(ع) و ترويج فرهنگ مقاومت و شهادت‌، ايثار‌ و غيرت بيان كرد.
وي در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، برنامه های ویژه ای برای استقبال از دانش آموزان و دانشجویان عزیز در متروي تهران اجرا شد.
وی با اشاره به اينكه یکی از برنامه های فرهنگی متروي تهران به مناسب بازگشایی مدارس، حضور کارشناسان فرهنگی با حمايل مشخص در ايستگاه هاي منتخب مترو است افزود: این طرح با هدف آموزش شهروندی و نحوه استفاده صحیح دانش آموزان و مسير يابي در مترو در هفته اول بازگشايي مدارس اجرا شد.
مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه تصريح كرد: آموزش شهروندی از ارکان اساسی زندگی اجتماعی عصر حاضر است و با توجه به حجم بالای تردد دانشجویان و دانش آموزان در سطح شهر، لزوم معرفی و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی به خصوص مترو به عنوان وسیله ای پاک و ارزان در قالب آموزش های شهروندی امری اجتناب ناپذیر است.

محمديان با اشاره به اینکه همزمان با فرارسیدن ماه مهر نسبت به فضاسازی محیطی با استفاده از طرح ها و مضامین مرتبط با حال و هوای سال تحصیلی جدید اقدام شد گفت: نمايشگاه عكس”مهر مدرسه” با موضوع بازگشايي مدارس از سه شنبه 27 شهريور ماه 97 در ايستگاه هاي منتخب برپا شده است.
همچنين در نمايشگرهاي ايستگاه ها با پخش كليپ با عنوان “بوي ماه مهر” و نصب بنر خير مقدم و خوش آمد گويي به اساتيد و دانشجويان در ايستگاه هاي منتهي به دانشگا ه ها و مراكز عالي به استقبال از مهر رفته ايم.
وي در پايان از انتشار عكس هايي با عنوان من و كتاب خبر داد و گفت: اين تصاوير از مسافران و پرسنل ايستگاه هاي مترو در حال مطالعه است كه با هدف جريان سازي فرهنگي جهت ترويج فرهنگ كتابخواني در شبكه هاي پيام رسان داخلي منتشر مي شود.

جدول برنامه هاي متروي تهران و حومه در اين ايام به شرح زير است:

 

ويژه برنامه هاي محرم و دفاع مقدس سال 97
رديف شرح فعاليت/برنامه‌ها محل اجرا تاريخ اجرا
1 « لبيك يا حسين »
حركت دسته عزاداري كاركنان شركت بهره برداري مترو از مقابل ايستگاه امام خميني (ره) به سمت امام زاده روح الله و اجراي مراسم معنوي عزاداري با مشاركت سازمان اوقاف
ايستگاه امام خميني (ره) و آستان امام زاده روح الله 2 محرم 21/6/97
2 « راه بي نهايت »
دومين نمايشگاه دفاع مقدس در ايوان انتظار
برپايي نمايشگاه توانمندي ها و اجراي ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس با موضوعات متنوع در ايوان انتظار با مشاركت ستاد مشترك ارتش و شهرداري منطقه 6
ميدان ولي عصر(عج) – ايوان انتظار 97/06/31
الي
97/07/06
3 « مرثيه آفتاب »
برپايي نمايشگاه پوستر ( سوگواره عاشورايي )
تجريش – مصلي امام خميني(ره) – ميدان ولي عصر (عج) – توحيد 97/06/18
الي
97/08/19
4 برپايي نمايشگاه آثار هنري جانبازان اعصاب و روان آسايشگاه ثارالله ميدان ولي عصر(عج)- ايوان انتظار نيمه اول مهر ماه 97

 

 

 

برنامه استقبال از مهر 1397
رديف شرح فعاليت/برنامه‌ها محل اجرا تاريخ اجرا
1 « بوي ماه مهر »
توليد و اكران كليپ بازگشايي مدارس در نمايشگر ايستگاه ها
نمايشگرهاي ايستگاه ها 97/06/27
2 « مهر دانايي »
نصب بنر خيرمقدم و خوشامدگويي به اساتيد و دانشجويان به مناسبت آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور
ايستگاه هاي منتهي به دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي 97/06/31
3 « مهر مدرسه »
اكران نمايشگاه عكس با موضوع بازگشايي مدارس
ايستگاه هاي منتخب 97/06/27
4 « من و كتاب »
انتشار تصاوير مرتبط با مطالعه و كتاب خواني در شبكه هاي مجازي از مسافران و پرسنل متروي تهران در حال مطالعه در ايستگاه ها با هدف جريان سازي فرهنگي جهت ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني
شبكه هاي مجازي هفته اول مهرماه97
5 انتشار محتواهاي بازگشايي مدارس : انتشار كليپ، عكس و محتواي متني در رابطه با بازگشايي مدارس در آغاز سال تحصيلي جديد و تبريك به دانشجويان و دانش آموزان شبكه هاي مجازي هفته اول مهرماه97
6 « مهر مهربان »
با حضور همكاران معاونت فرهنگي و اجتماعي در ايستگاه ها با حمايل مشخص براي راهنمايي دانش آموزان و دانشجويان در هفته اول مهر
ايستگاه هاي منتخب اول مهرماه97

برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , حمل و نقل , خبر داغ
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
ارسال دیدگاه