زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » خرافات عجب و غریب و مرسوم در دنیا
تاریخ انتشار : 2018/09/21 - 14:00
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 17412
 612 بازدید

خرافات عجب و غریب و مرسوم در دنیا

مردم دیگر نقاط جهان نیز خرافات خاص خود را دارند؛ از شکستن ظرف گرفته تا پریدن از روی موج دریا مواردی هستند که این افراد فکر می‌کنند باعث اقبال در زندگی آن‌ها خواهد شد.

خرافات عجب و غریب و مرسوم در دنیا

خرافات به همه دنیا تعلق دارند، اما در بعضی نقاط دنیا بیشتر ریشه دوانده‌اند. از جمله می‌توان به کشور‌های شرق آسیا، انگلستان، آفریقا و آمریکای لاتین اشاره کرد که مهد خرافات در جهان بشمار می‌روند.
در همین راستا، در ادامه مروری داریم بر عجیب‌ترینخر خرافه‌های رایج در گوشه و کنار جهان. تا انتهای مطلب با روزیاتو همراه باشید.

مردم دیگر نقاط جهان نیز خرافات خاص خود را دارند؛ از شکستن ظرف گرفته تا پریدن از روی موج دریا مواردی هستند که این افراد فکر می‌کنند باعث اقبال در زندگی آن‌ها خواهد شد.

آمریکا – نعل اسب: نماد شانس

آمریکایی‌ها بر این باور هستند که با نصب نعل اسب بر سر در خانه، شانس و برکت را برای خود به ارمغان می‌آورند. این اعتقاد به قدری قوی است که شماری تصور می‌کنند اگر نعل اسب را به صورت سربالا نصب کنند، شانس بیشتری برایشان خواهد داشت.
آن دسته از آمریکایی‌هایی که خیلی خرافاتی‌اند اعتقاد دارند که نعل اسب باید در بالای تخت هر فرد نصب شود تا طرف، کابوس نبیند.

دانمارک – شکستن ظرف: نشانه‌ی داشتن دوستان زیاد
مردم دانمارک عموما سال نوی خود را با شکستن بشقاب در مقابل خانه دوستانشان آغاز می‌کنند. هر چه بشقاب‌های بیشتری در مقابل خانه شما شکسته شود نشان دهنده این است دوستان بیشتری دارید.

دانمارکی‌ها رسم دیگری هم دارند. اینکه روی صندلی بایستید و نیمه شب پایین بپرید تا ارواح خبیثه و شیطانی را از خانه و زندگی خود دور کنید و با شانس بیشتری وارد سال جدید شوید.

انگلستان – دیدن کلاغ: نماد بدشانسی

برخی از مردم انگلیس معتقدند اگر کسی سر راه خود یک کلاغ سیاه ببیند، بدشانسی بزرگی در انتظارش خواهد بود. البته راه فراری برای این بدشانسی وجود دارد و آن چیزی نیست جز سلام کردن به کلاغ!

هند – قارقار کلاغ: نماد خوش شانسی

درست برعکس انگلیسی‌ها که ذهنیت خوبی به کلاغ و زاغ ندارند، هندی‌ها معتقدند اگر کلاغ قارقار کند یعنی خوش شانسی زیادی در انتظار شما خواهد بود.

روسیه – خرابکاری پرنده‌ها روی ماشین: نماد پولدار شدن

مردم روسیه معتقدند اگر پرنده‌ای روی خودرو شما خرابکاری کند، شما آدم پولداری خواهید شد. همچنین برخی از روس‌های خرافاتی اعتقاد دارند اگر در محیط‌های سربسته سوت بزنید، تمام پول خود را از دست خواهید داد.

اسکاتلند – مهمان ویژه: نماد موفقیت در سال نو

اسکاتلندی‌ها اعتقاد دارند، نخستین فردی که نیمه شب از جلوی خانه شما عبور کنند، تعیین کننده شانس و موفقیت شما در سال جدید خواهد بود. امروز این رسم را جشن می‌گیرند و به آن «اولین قدم» می‌گویند. آن‌ها به بازدید یکدیگر می‌روند و غذا، خوراکی یا هدایای کوچکی برای یکدیگر می‌برند تا سال آینده را با شادی و خوش اقبالی آغاز کنند.

در شهر استونهاون، یکی از شهر‌های کشور اسکاتلند، مرد‌های کیلت پوشیده (دامن‌های پشمی مردانه اسکاتلند)، در خیابان‌ها رژه می‌روند و توپ‌های آتشین به تیر و دیوار‌های پرتاب می‌کنند تا روح شیطان را بسوزانند تا با آن‌ها وارد سال جدید نشود.

اسپانیا – جادوی میوه ها: برکت

در اسپانیا و پرتغال مردم نیمه شب، ۱۲ عدد انگور را روی اعداد ساعت قرار می‌دهند تا به رسم ۱۲ ماه سال، برکت و شادابی بر زندگی آن‌ها جاری باشد.
همچنین در اسپانیا مردم اعتقاد دارند که اگر سیزدهم یک ماه برابر با سه شنبه باشد آن روز، روز بد شانسی است و احتمالا اتفاقات بدی خواهد افتاد.

روسیه – نوشتن و سوزاندن آرزو‌ها در لحظه سال تحویل: رسیدن به آرزو‌ها

روس‌ها بزرگ‌ترین آرزو‌های خود را روی کاغذ می‌نویسند. هنگامی که ساعت ۱۲ نیمه شب را نشان داد، آن کاغذ را با شمع می‌سوزانند و خاکستر آن را داخل لیوان شامپاین خود می‌ریزند و می‌نوشند. با این کار اعتقاد دارند آرزوهایشان برآورده خواهد شد.

چین – عدد ۴: نماد نحس بودن

در چین عدد ۴ شوم شناخته می‌شود. به این خاطر که تلفظ این عدد در زبان چینی شبیه به واژه مرگ در این زبان است. در چین حتی بسیاری از ساختمان‌ها طبقه چهار ندارند.

آلمان – فلز سخت: خوش اقبالی

سنت خرافی آلمانی‌ها برای اقبال در سال جدید، ذوب کردن سرب است. آن‌ها سرب را در یک قاشق غذاخوری روی شعله مستقیم آتش ذوب می‌کنند و آن را داخل سطلی پر از آب می‌ریزند. وقتی فلز سرد شد و شکل گرفت، آن را خارج می‌کنند و شکل آن را به شانس و اقبال سال آینده خود تشبیه می‌کنند. شکل قلب یا حلقه نشان دهنده ازدواج هستند. شکل گوسفند نشان دهنده سفر و توپ یا دایره نشانه خوش شانسی است.

یونان – سکه در کیک: خوش شانسی

یونانی‌ها در مراسم جشن سال نوی خود و برای خوش اقبالی، کیک می‌پزند. یک سکه، منجوق، خنزرپنزر ارزان داخل خمیر آن قرار می‌دهند. هنگامی که ساعت ۱۲ شب شد، کیک را برش و تکه‌ای از آن را به هر نفر می‌دهند. فردی که سکه یا منجوق را پیدا کند، در سال آینده از بقیه خوش شانس‌تر خواهد بود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه