زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اقتصاد کلان » هدایت سرمایه ایرانیان به خارج از کشور توسط آمریکا
تاریخ انتشار : 2018/09/14 - 22:31
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 16103
 207 بازدید

هدایت سرمایه ایرانیان به خارج از کشور توسط آمریکا

مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی، از چگونگی ایجاد جنگ روانی دشمنان با هدف کاهش اعتماد مردم به آینده اقتصاد کشور و هدایت سرمایه ایرانیان به خارج و ایجاد اخلال در نظام اقتصادی ایران پرده برداشت.

هدایت سرمایه ایرانیان به خارج از کشور توسط آمریکا

در این گزارش با اشاره به تلاش دشمنان برای تشویق افراد به انتقال سرمایه خود به خارج از کشور و اخذ اقامت از یک کشور اروپایی و امریکایی، می خوانیم: بررسی ها نشان میدهد، وزارت خزانه داری امریکا پس از انجام هماهنگی با وزارت امور خارجه آن کشور، اینگونه افراد را شناسایی و از طریق کانال های متعدد ارتباطی خود از جمله مصاحبه در فرآیند اخذ ویزا، همچنین از طریق وکلای رسمی دیوان عالی آمریکا و بنگاه ها و شرکت های آمریکایی مرتبط با مهاجران، ضمن بررسی درخواست های آنها، به افراد توصیه می کنند برای انتقال سرمایه خود به خارج از کشور از مشاورین مذکور استفاده کنند.

گزارش می افزاید: در ادامه، افراد مذکور به مشاوران که در واقع عوامل سامانه مورد اشاره هستند، معرفی و تمهیدات لازم برای انتقال سرمایه آنان به خارج از کشور دنبال می شود. وظیفه این سامانه ارایه خدماتی برای تسهیل سرمایه های ایرانیان به خارج از کشور است که با هدف تضعیف اقتصاد ایران صورت می گیرد، همچنین این سامانه منابع ریالی را برای ایجاد و بکارگیری پایگاه های ایجاد اخلال در نظام و نقشه ارزی کشور تامین می کند.

بنا بر این گزارش، برنامه ریزی تبلیغاتی و فرهنگی برای تشویق ایرانیان به مهاجرت و سرمایه گذاری در خارج و تشویق بنگاه ها و وکلای مشاور برای تشویق به این مهم بر اساس سیاست مشترک وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری و همچنین اداره خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا (USCIS) صورت می گیرد.

جمع آوری اطلاعات متقاضیان مهاجرت از طریق وزارت خارجه، اداره خدمات مهاجرت، وکلا و مشاوران حقوقی مهاجرت و بنگاه های مربوطه و ارایه آن به کمیته مربوط مستقر در وزارت خزانه داری امریکا از جمله شیوه های عملیاتی پروژه مذکور است.

بر این اساس، برقراری تماس با متقاضیان و برنامه ریزی برای انتقال مبالغ ریالی آنها به یکی از پایگاه های موصوف از طریق کانال های معرفی شده ای که بسته به شرایط متقاضی، متعدد و متنوع هستند، از دیگر اقدامات وزارت خزانه داری امریکا و وزارت امور خارجه این کشور در راستای اجرایی کردن پروژه پیش گفته است.

گزارش مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح دارد: تا کنون بنگاه ها و وکلای متعددی که در راستای اهداف این سامانه عمل می کنند مورد شناسایی قرار گرفته اند.

این گزارش می افزاید: برخی از شبکه های ماهواره ای از جمله شبکه TM نیز همکاری مستقیمی با این طرح دارند و مصادیق مکش سرمایه توسط این سامانه به خارج از کشور توسط مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی در دست بررسی است.

گزارش تاکید دارد: یافته های مذکور به این مهم کمک می کند که مهاجران متقاعد شوند در راستای برنامه ها و سیاست های سرویس اطلاعاتی و وزارت خزانه داری آمریکا، ناخواسته در حال تخریب اقتصاد ایران هستند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , خبر داغ
ارسال دیدگاه