زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » رفع خواب رفتگی دست و پا‌ها با شربت «بومادران»
تاریخ انتشار : 2018/09/13 - 16:59
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 15932
 280 بازدید

رفع خواب رفتگی دست و پا‌ها با شربت «بومادران»

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در تقویت دستگاه گوارش، هضم بهتر غذا و درمان زخم معده موثر دانست.

رفع خواب رفتگی دست و پا‌ها با شربت «بومادران»

شربت بومادران حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، سولفور، مس، فنول، اسید گلوکنیک و سیتریک، اینولین، فلاونوئیدها، تانِن، آلکامیدها، کامفور و قند مانند گلوکز، ساکاروز، فروکتوز و مالتوز است.

مهم‌ترین خواص شربت بومادران
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت بومادران اظهار کرد: این شربت نقشی موثر در تقویت دستگاه گوارشمانند معده و کبد و هضم بهتر غذا دارد و به درمان دل درد، رفلاکس (برگشت غذا از معده به مری)، ترش کردن و زخم معده کمک می‌کند.

وی درباره خواص دیگر آن بیان کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در کنترل و کاهش فشار، چربی و قند خون دارد؛ شربت بومادران بیماری‌های هورمونی زنان مانند اختلالات قاعدگی را برطرف می‌کند و نقشی موثر در تنظیم قاعدگی و تسکین درد‌های ناشی از آن دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت بومادران سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد بنابراین افراد را لاغر می‌کند؛ این شربت تاثیری چشمگیر در درمان بیماری‌های تنفسی مانند آسم، تنگی نفس، سرماخوردگی و زکام دارد.

عظمایی تاکید کرد: شربت بومادران اشتها را افزایش می‌دهد؛ این شربت با پاکسازی عروق و تصفیه خون نقشی موثر در بهبود گردش خون دارد بنابراین خواب رفتگی دست و پا‌ها را رفع می‌کند.

وی تصریح کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در التیام زخم و جراحت ناشی از کبودی، تقویت قلب، اعصاب، پوست و مو، رفع التهابات بدن مانند التهاب گلو، مفاصل (آرتریت)، معده و عضله قلب (میوکاردیت)، کاهش تب به ویژه در مبتلایان به آبله مرغان و سرخک دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت بومادران آنتی‌بیوتیکی طبیعی، ضد نفخ و بادشکن است و به رفع ضعف قلب، ورم ماهیچه قلب، هیستری (برانگیختگی شدید هیجانی که اضطراب را به علائم بیماری مانند ترس تبدیل می‌کند.)، تشنج، صرع، ترک نوک سینه، گواتر، لک و پیس (برص یا ویتیلیگو) و کیست تخمدان کمک شایانی می‌کند.

موارد منع مصرف شربت بومادران
عظمایی درباره موارد منع مصرف شربت بومادران یادآوری کرد: استفاده از این شربت قبل از بارداری برای بارور شدن مفید است، اما پس از بارداری نباید مصرف شود.

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت بومادران
عرق بومادران یک و نیم لیتر
گیاه بومادران ۶۰ گرم
عسل ۵۰۰ گرم
آب لیموترش تازه به مقدار لازم

طرز تهیه شربت بومادران
گیاه بومادران را به عرق بومادران اضافه کنید و بگذارید ۲ ساعت بماند.
– مخلوط گیاه و عرق بومادران را ۲ تا سه دقیقه بجوشانید سپس صبر کنید تا ترکیب به دمای متعادل (۵۰ درجه سانتی‌گراد) برسد.
– مخلوط جوشیده شده را صاف و عسل را به آن اضافه کنید.
– شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید.
– شربت را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.
– برای تهیه یک لیوان از شربت بومادران، یک تا ۲ قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید سپس به آن ۲ تکه یخ و چند قطره آب لیموترش تازه اضافه کنید؛ بقیه لیوان را آب بریزید؛ مواد درون لیوان را به خوبی مخلوط و شربت را میل کنید.
– شربت بومادران را می‌توان روزانه سه لیوان (۲ لیوان در روز و یک لیوان قبل از خواب) مصرف کرد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه