زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا:< ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه است
تاریخ انتشار : 2023/05/09 - 16:04
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 158611
 40 بازدید

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا:< ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه است

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا جهاد دانشگاهی گفت: هم اکنون ۹۰ درصد از هزینه های درمان ناباروری لقاح خارج از رحم (IVF) و تلقیح درون رحمی (IUI) و ۷۰ درصد هزینه خدمات سرپایی مرکز درمان ناباروری ابن سینا تحت پوشش بیمه است؛ همچنین امیدواریم در آینده نزدیک سلول درمانی نیز جزء درمان‌های کلاسیک و متداول پزشکی کشور ثبت شود.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا:< ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه است

به گزارش ایسنا، دکتر علی صادقی تبار، مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینای جهاددانشگاهی گفت: حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که خوشبختانه طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دولت با حمایت از هزینه‌های ناباروری، فرصت خوبی را برای درمان زوجین نابارور فراهم کرده است. این فرصت امکان دارد همیشگی نباشد. چنین فرصتی به وضعیت اقتصادی کشور و اختصاص بودجه از سوی دولت و حمایت سازمان‌های بیمه بستگی دارد. امیدواریم این پوشش‌ها امسال نیز ادامه یابد و زوجین نابارور بتوانند با حمایت از این بودجه‌ها، اقدام به باروری کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد از هزینه های درمان ناباروری لقاح خارج از رحم (IVF) و تلقیح درون رحمی (IUI) و ۷۰ درصد هزینه خدمات سرپایی مرکز درمان ناباروری ابن سینا را بیمه تحت پوشش قرار می‌دهد. امیدواریم این خدمت‌ها و حمایت‌های دولتی و بیمه‌ها، کمک حال مردم باشد و زوجین بتوانند به راحتی از این درمان ها استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سلول درمانی نیز اکنون تحت پوشش بیمه قرار دارد یا خیر اظهارداشت: سلول درمانی هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است، اما امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور، این روش درمانی نیز جزء درمان های کلاسیک و روتین پزشکی کشور ثبت شود و خدمات آن نیز تحت پوشش سازمان های بیمه نیز قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این روش با استفاده از سلول‌های بنیادی خون قاعدگی زنان، به بهبود وضعیت باروری بانوان کمک می کنیم؛ گروه خاصی از بانوان، مانند مبتلایان به تنبلی تخمدان کاندید استفاده از این روش هستند. متخصصان مربوطه می‌توانند تعیین کنند که آیا امکان استفاده از این روش برای درمان فرد وجود دارد یا خیر. این نوع روش درمانی تنها با تشخیص پزشک متخصص انجام می شود.

دکتر صادقی تبار درباره میزان موفقیت این روش گفت: شانس موفقیت مبتلایان به سندروم تنبلی تخمدان در باروری بسیار کم است. استفاده از درمان‌های متعارف ناباروری می‌تواند مشکل نارسایی و تنبلی تخمدان بانوان را برطرف کند. همان گونه که به طور معمول در یک سیکل IVF شانس و ابتلا به باروری حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد است. در این دسته از بیماران نیز احتمال موفقیت و شانس باروری حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد بیان شده است.

به گفته وی، هرچند شانس موفقیت درمان‌های ناباروری در هر بار اقدام ۳۵ تا ۴۰ درصد است اما با تکرار و پیگیری این درمان‌ها شانس موفقیت به نزدیک ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می کند؛ به عبارت دیگر با استمرار این درمان ها، شانس باروری زوجین زیاد می‌شود.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا یادآور شد: شرایط سنی نیز در موفقیت روش‌های درمانی بسیار دخیل است. شانس موفقیت درمان ناباروری در افراد کمتر از ۳۵ سال خیلی بیشتر است. شانس موفقیت این روش‌ها از ۳۵ تا ۴۲ سالگی به صورت لگاریتمی کاهش پیدا می کند. از سن ۴۲ تا ۴۹ سالگی نیز روش‌های دیگری برای درمان‌های ناباروری ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا جهاد دانشگاهی، دکتر صادقی تبار گفت: در این مرکز بر اساس محدوده‌های سنی، شرایط بالینی، وضیعت جسمی، آزمایش‌ها، سونوگرافی‌ها و شرایط رحم، تخمدان زنان و وضعیت باروری مردان، درمان‌های مناسب ناباروری ارایه می‌شود.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , اقتصادی , بانک و بیمه , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه