زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » اکسیر جوانی پیدا شد/ این ژن قلب را ۱۰ سال جوانتر می‌کند
تاریخ انتشار : 2023/01/28 - 12:29
 کد خبر: 156681
 72 بازدید

اکسیر جوانی پیدا شد/ این ژن قلب را ۱۰ سال جوانتر می‌کند

گجت‌نیوز نوشت: دانشمندان با کشف یک ژن ضد پیری جدید می‌توانند قلب انسان را ۱۰ سال جوانتر کنند.

اکسیر جوانی پیدا شد/ این ژن قلب را ۱۰ سال جوانتر می‌کند


محققان دانشگاه بریستول و گروه MultiMedica در ایتالیا به‌تازگی موفق به کشف یک ژن خاص در گروهی از انسان‌های 100 ساله شدند؛ این ژن خاص در این افراد توانسته از قلب آنها در مقابل بیماری‌های ناشی از افزایش سن نظیر نارسایی قلب محافظت کرده و قلب آنها را جوان نگه دارد.

جزئیات کشف ژن ضد پیری جدید

محققان این ژن ضد پیری جدید را در گروهی از افراد که در مناطق آبی سکونت دارند کشف کردند؛ مناطق آبی مناطقی در جهان محسوب می‌شوند که طبق بررسی‌ها ساکنان آنها عمری بیشتر از حد متوسط دارند. در حال حاضر مناطقی چون لوما لیندا در کالیفرنیا آمریکا، ایکاریا در یونان، نیکویا در کاستاریکا، ساردینیا در ایتالیا و اوکیناوا در ژاپن به‌عنوان مناطق آبی به‌شمار می‌روند.

بررسی‌ها حاکی از آن است افرادی که در مناطق آبی سکونت دارند تا سن ۱۰۰ و حتی بیشتر عمر می‌کنند و سلامتی آنها نیز در این سنین در سطح مناسبی قرار دارد. همچنین ساکنان این مناطق نسبت به سایر افراد با عوارض قلبی عروقی کمتری مواجه می‌شوند.

محققان دانشگاه بریستول و گروه MultiMedica در ایتالیا در این مطالعه دریافتند یک ژن خاص که بسیاری از افراد 100 ساله در این مناطق از آن بهره می‌برند قادر است از سلول‌های جمع‌آوری شده از بیماران مبتلا به نارسایی قلب که نیازمند پیوند قلب هستند، محافظت کند.

این محققان با یک‌بار تجویز ژن ضد پیری جهش یافته توانستند زوال عملکرد قلب را در موش‌های میانسال متوقف کرده و زمانی که موش‌های مسن این ژن‌ها را دریافت می‌کنند، همانند افراد مسن در مناطق آبی، سن ساعت بیولوژیکی قلب آنها نیز به اندازه بیش از ۱۰ سال جوان‌تر می‌شود.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سلامت , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه