زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » سفیر ایران در باکو احضار شد
تاریخ انتشار : 2023/01/27 - 15:14
 کد خبر: 156665
 51 بازدید

سفیر ایران در باکو احضار شد

به گزارش خبرگزاری ترند، صبح امروز (جمعه هفتم بهمن‌ماه) اقدام مسلحانه‌ای به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به وقوع پیوست.

سفیر ایران در باکو احضار شد


وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای نوشت: یک فرد مسلح به اسلحه کلاشینکف به پست امنیتی سفارت حمله کرد و مسئول نگهبانی سفارت در این حمله جان باخت. دو محافظ دیگر این سفارت هم در جریان این حمله زخمی شدند که وضعیت آنها رضایتخش است.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: جزییات این حمله در حال حاضر در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی در این خصوص به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

آیهان حاجی زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در مصاحبه با شبکه خبری تی آر تی ترکیه، مدعی شد:معتقدیم که مسئولیت این حمله و حفاظت از سفارت، متوجه ایران است.

این سخنگو همچنین از تخلیه سفارت و انتقال کارکنان سفارت به جمهوری آذربایجان خبر داد.

این مقام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد: درماه های اخیر، فضای ضد جمهوری آذربایجان در رسانه های ایران به راه افتاده و فکر می کنم همین فضا، باعث وقوع این حمله شده است. طرف ایرانی باید اقدامات لازم را در خصوص مهار چنین فضایی اتخاذ کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده این عضو سفارت و نیز دولت و ملت جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون در حال بازجویی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود.

با این حال خبرگزاری ترند گزارش داد که وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، سیدعباس موسوی سفیر ایران در باکو را به این وزارتخانه احضار کرده و مراتب اعتراض شدید آذربایجان را بابت این موضوع به تهران اعلام کرده است.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه