زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » پلاستیک پاک‌کن غول‌ پیکر در راه اقیانوس آرام
تاریخ انتشار : 2018/09/09 - 17:52
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 15625
 262 بازدید

پلاستیک پاک‌کن غول‌ پیکر در راه اقیانوس آرام

گروهی از محققان و کارشناسان محیط زیست از آغاز به کار یک سیستم عظیم جمع‌آوری زباله در اقیانوس آرام خبر دادند.

پلاستیک پاک‌کن غول‌ پیکر در راه اقیانوس آرام

این دستگاه غول پیکر پاکسازی اقیانوس‌ها از زباله‌های شناور پلاستیکی به وسیله دولت هلند راهی اقیانوس آرام شد. در حال حاضر قطعات عظیم زباله‌های پلاستیکی شناور در اقیانوس آرام یک نگرانی جهانی است.

روز گذشته (شنبه) سیستم جمع‌آوری زباله در آب‌های اقیانوس آرام که سه برابر وسعت فرانسه است آغاز به کار کرد.

این سیستم شناور به طول ۶۰۰ متر در آب‌های سان فرانسیسکو قرار داده شده که با جریان آب، امواج و وزش باد به حرکت در می‌آید. پیش‌بینی شده با کمک این روش ماهانه پنج تن زباله پلاستیکی جمع‌آوری شود.

این وسیله دریایی که تحت عنوان System ۰۰۱ شناخته شده، ابداع یک جوان هلندی است که در سال ۲۰۱۳ سیستم پاکسازی اقیانوس‌ها را ابداع کرد. این جوان با کمک ۷۰ نفر دیگر در مدت پنج سال ۲۷۳ مدل و شش نمونه نخستین از این سیستم را مورد بررسی قرار داد.

این سیستم شامل ۶۰ واحد مجاور است که لوله‌ای به شکل C را تشکیل می‌دهد و به حفاظی در عمق سه متری متصل است و زباله‌های پلاستیکی به قطر یک سانتی‌متر و بیشتر در پشت آن جمع می‌شوند.

قرار است این تیم کارشناسی زباله‌های جمع‌آوری شده را هر شش هفته برای بازیافت به هلند منتقل کنند. همچنین قرار است با پلاستیک‌هایی که این دستگاه جمع آوری می‌کند محصولاتی ساخته شود و روی آن برچسب “تهیه شده از پلاستیک اقیانوس” زده شود.

به گزارش روزنامه گاردین، نتایج مطالعه‌ای که به تازگی انجام گرفته نشان می‌دهد ۱.۸ تریلیون تن قطعه پلاستیکی به وزن ۸۰ هزار تن متریک در محدوده زباله‌دان بزرگ اقیانوس آرام که در محدوده کالیفرنیا تا هاوایی قرار دارد، شناور هستند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه